جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
همایش علامه طباطبایی

حوزه/ همایش بین المللی «اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان»، از صبح امروز پنجشنبه، بیست ودوم آبان در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مراسم ازساعت 8 صبح با حضور گسترده کارشناسان و اندیشمندان ایرانی و خارجی با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، دبیر علمی این همایش به تشریح روند برگزاری این همایش پرداخت.

پس از سخنان وی، پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در قالب فایل تصویری پخش شد که ایشان در این پیام با اشاره به اندیشه های علامه و اندیشه اسلامی، به تشریح کلیات اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان پرداختند.

پس از پخش پیام تصویری این مرجع تقلید، هیئت رییسه این همایش در جایگاه حضور یافته و رسما، همایش آغاز شد. پس از اعلام کلیات برنامه ها، حجت الاسلام شفیق الجرادی از لبنان با ارایه مقاله عربی با عنوان العبودیه نظام معرفی و عرفان عندالعلامه الطباطبایی به تشریح پژوهش خود پرداخت.

دیگر مقاله ای که در نوبت صبح این همایش قرائت خواهد شد، مقاله انگلیسی آقای لوییس مدوف از آمریکاست که پس از قرائت این مقاله نوبت به سخنرانان اصلی این همایش خواهد رسید.

سخنرانی آیت الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و همچنین  حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی با موضوع روش شناسی تفسیری علامه و قلمروهای نو عمده ترین برنامه های نوبت صبح این همایش را تشکیل می دهد.

گفتنی است، نوبت بعد ازظهر روز اول همایش علامه طباطبایی در دو نوبت عصرو شب در قالب هفت کمیسیون تخصصی پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha