دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: باید امر به معروف و نهی از منکر با زبانی نرم گفته شود، جامعه‌ای که با امر به معروف و نهی از منکر زنده نگه داشته شود جامعه‌ای زنده و پویا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ایشان  پیش از ظهر امروز در دیدار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع)با اشاره به آیه وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ(محمد/31)اظهارداشتند: خداوند متعال بندگان خود را در مراحل زندگانی مورد آزمایش قرار می دهد تا مجاهدان و شکيبايان را مشخص نماید و همواره اعمال بندگان را مورد رسيدگي قرار می دهد.

ایشان در ادامه همچنین با اشاره به آیه   «كُنْتُمْ خَيرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ...» (آل عمران/110) افزودند: باید به دنبال کارهایی برویم که نفعش برای جامعه بیشتر باشد که در این میان بسیج از جمله اقشاری است که در این عرصه موفق عمل کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بسیج موفقیت در امور را در مقام عمل ثابت کرده است بیان داشتند: بسیج همانند خونی که در رگ‌ها جریان دارد، در بین اقشار مختلف مردم جاری است و با حرکت و پویایی بسیج، شاهد حرکت و پویایی جامعه خواهیم بود که يؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيوْمِ الْآخِرِ وَيأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَينْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيسَارِعُونَ فِي الْخَيرَاتِ وَأُولَئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ(آل عمران/114) خواهند بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: حیات دینی جامعه با عمل به  مسئله امر به معروف و نهی از منکر بدست خواهد آمد، بهترین گروهی که می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی به شکل صحیح نهادینه و اجرا کند بسیجیان هستند.

ایشان زبان لازم برای امر به معروف و نهی از منکر را نرم  دانستند و تصریح کردند: جامعه‌ای که با امر به معروف و نهی از منکر زنده نگه داشته شود جامعه‌ای زنده و پویا است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با تاکید بر این که همه باید بدانند که زیر سایه ولایت فقیه این نظام به حرکت با صلابت خود ادامه می‌دهد، اظهار داشتند: مردم وقتی که آماده شدند همیشه منتظر شنیدن فرمان ولی امر برای عمل به وظیفه هستند و این مهم در سایه امر به معروف محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مایه نفع مردم است، اضافه کرد: باید برای خدا تلاش کرده و مردم را نسبت به مسائل مختلف آگاه کرد و همه باید زیرسایه ولایت فقیه جمع شوند.

انتهای پیام 16/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha