دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صادقی اوقاف اصفهان

حوزه مدير كل اوقاف استان اصفهان گفت: از برگزاری خیمه‎های معرفت با حضور روحانیون در 40 بقعه این استان در طول ماه محرم خبرداد.

حجت الاسلام رضا صادقي در گفتوگو با خبرنگار «حوزه» پيرامون اهم برنامه هاي اداره اوقاف در ماه محرم به خصوص در دهه های دوم و سوم اظهار کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه طرحهایی در حوزه فرهنگی، دستورالعمل و بخشنامه کرده است .

وی افزود: از جمله این طرحها در محرم و صفر، طرح بصیرت عاشورایی به صورت ویژه در ماه محرم و دهه آخر ماه صفر است که به صورت گسترده در بقاع متبرکه و مساجدی که دارای موقوفه است از جمله مسجد امام و مسجد جامع اصفهان برگزار می گردد.

مدير كل اوقاف استان اصفهان، گفت: این عمل در راستای ارتقا سطح فکری جوانان  و در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیشی که قسمتی از اعمال خود را وقف روضه خوانی، تعزیه داری و شبیه خوانی امام حسین(ع) کردند، برگزار میشود.

وی در بیان سرفصلهایی که در باب بصیرت عاشورایی مطرح میشود، گفت: امسال بحث عفاف و حجاب  از  عناوین اصلی این برنامه ها بود .

حجت الاسلام صادقی، ادامه داد: طرح لبیک یاحسین(ع) با شعار هیهات من الذله که از سرفصلهای اعتقادی است، نیز برگزار شد، این طرح مُعرف این است که اگر امام حسین(ع) با این شعار از یزید برائت جست ، امروز ما هم از آمریکا و اسرائیل براعت میجوییم.

وی گفت: در این دو ماه به صورت ویژه در 40 بقعه متبرکه خیمههای معرفت که مشاوره خانواده، حفظ قرآن، مسابقات قرآنی پیگیری میشود برگزار میشود.

مدير كل اوقاف استان اصفهان بیان کرد: در طول محرم 300 روحانی به بقاع متبرکه و مناطق محروم  اعزام شدند تا برای اولین بار از محل منطبق با نیات واقفین که روضه خوانی بود حق الوعده آنها تأمین گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha