جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روستا آزاد

معاون دفتر تبلغات از برگزاری همایش «اسوه زهد، جهاد و اجتهاد» بزرگداشت آیت الله آصفی با پیام دو مرجع تقلید 29آبان در قم برگزار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین  سعید روستاآزاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت آیتالله آصفی گفت: ایشان در طول زندگانی پربرکت خود خدمات کم نظیری در حوزه علمی و اجتماعی و سیاسی به جا گذاشته اند.

معاون تبلیغی فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: عنوان این همایش با توجه به ویژگی های شخصیتی و بیرونی ایشان، همایش «اسوه زهد، جهاد و اجتهاد» نامگذاری شده است که این هفته در قم برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: این همایش به همت دفتر تبلیغات اسلامی و بخش احیای میراث ماندگار و چهره های برجسته حوزه علمیه تشیع برگزار می شود که برای اولین باری است که همایشی در زمان زنده بودن آن شخصیت برگزار میشود.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به شخصیت آیت الله آصفی در حوزه علمیه قم و نجف گفت: ایشان از مهمترین و تاثیرگذارترین شخصیت های علمی حوزه علمیه نجف و تاریخ معاصر حوزه های علمیه است.

وی گفت این عالم  42سال پیش از بزرگان حوزه اجازه اجتهاد یافت و در این سالها علاوه بر تالیف200جلد کتاب نقش کم نظیری در پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم بعث پیش از انقلاب و همچنین در زمان جنگ تحمیلی داشتند و به همین دلیل عالمی مجاهد و انقلابی و زاهد هستند.

 حجت الاسلام روستاآزاد اظهارکرد: خلوص و صفای باطن ایشان باعث شده است که ایشان هنوز هم به رغم ساده زیستی خدمات کم نظیری را در عرصه علمی و خدمت رسانی به مردم و مکتب تشیع انجام دهند.

وی با اشاره به عدم تمایل ایشان به برگزاری همایش، در زمان حیاتشان خاطرنشان کرد:  ایشان به هیچ وجه حاضر نبودند که چنین همایشی برای ایشان برگزار شود و از راهی نیز برای جلوگیری از برگزاری این همایش وارد شدند؛ ولی در روزهای اخیر بنا به رسم ابد تصمیم به حضور در این همایش گرفت.

 

حجت الاسلام روستاآزاد گفت: ایشان در عرصه فعالیتهای اجتماعی نیز از مهمترین شبکههای اداره خانوارهای مستضعف را ایجاد و راهبری میکنند که به رغم زندگی بسیار ساده خود زندگی هفت هزار خانوار را در عراق و ایران و افغانستان تامین میکنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات خاطرنشان کرد: این همایش در مدت کوتاهی به اندازه شش ماه توانست کارهای فاخری را در این حوزه انجام دهد و آثار ایشان را ضمن انتشار با آثار دیگری که ویژه ایشان تولید شده است ترکیب کند که تا کنون چنین مسئله ای در کمتر همایشی به چشم خورده است.

وی اظهارکرد: این همایش روز پنجشنبه با پیام آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی و حضور اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی در تالار مدرسه عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد قم و با سخنرانی این چهره ماندگار حوزه در عصر حاضر برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha