یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ملک‌حسینی

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که بازنشستگی برای روحانیت معنا ندارد، گفت: روحانیون معمر کسانی هستند که عمر خود را در مسیر ترویج دین اسلام و معارف اهل بیت(ع) سپری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف‌الدین ملک حسینی، پیش از ظهر امروز در همایش "هادیان نور" تجلیل از روحانیون پیشکسوت استان کهگیلویه و بویر احمد، با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، اظهار کرد: در حیطه کار روحانیت بازنشتگی وجود ندارد وهر چه زبان تشکر و تقدیر در جامعه بیشتر باشد، بالندگی در آن جامعه بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: روحانیون معمر کسانی هستند که عمر خود را در مسیر استقامت و مجاهدت در ترویج دین اسلام و معارف اهل بیت(ع) سپری کرده اند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: روحانیون این منطقه بذر کرامت و دینداری را در استان کاشته‌اند و اگر تلاش‌های این عالمان بزرگ نبود، هم‌اکنون شاهد یکپارچگی کهگیلویه و بویراحمد نبودیم.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: اگر به یکپارچگی استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تشییع بودن آنها افتخار می‌‌کنیم، همه آنها را مرهون زحمت‌ها و سختی‌های عالمان پیشین این استان هستیم، چرا که سال‌های زیادی فرسنگ‌ها مسافت را برای بیان احکام و مسائل شرعی طی می‌کردند.

وی ادامه داد: روحانیون معمر انسان‌های هستند که سال‌ها پشتوانه ایمانی و در حساس‌ترین برنامه‌ها در کنار مردم بودند. کسانی که در مبارزه علیه طاغوت و بیان مسائل شرعی و احکام دین جلودار و پیش‌قدم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی در ادامه با بیان این که نباید از نیازهای روحانیون غافل شویم، اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه که با درایت مقام معظم رهبری تأسیس شده است، می بایست نیازهایروحانیون معمر و اشتغال و دیگر امور اهل خانواده آنها را پاسخ دهد.

امام جمعه یاسوج در پایان به موضوع مسکن روحانیون معمر اشاره کرد و گفت: خانه‌های مناسب و در شأن این روحانیون فراهم شود و برای ارائه خدمات فرهنگی وسایل و امکانات در اختیار آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ggg nnnn IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    aya shoma irani hastid
  • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    مگر از مریخ آمده اند یا از بقیه بیشتر می فهمند