دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پاپ و اردوغان

متاسفانه امروز موضع گیری و تقابل میان جهان اسلام و مسیحیت رو به افزایش است و در غرب نژادپرستی و اسلام هراسی روز به روز بیشتر می شود...

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه به نقل از رسانه ها، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که به ترکیه سفر کرده است امروز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدارکرد.

اردوغان در کنفرانس خبری پس از دیدار با پاپ فرانسیس اعلام کرد: این سفر امید صلح و آرامش در جهان ، منطقه و کشور ما را بیشتر خواهد کرد ومعتقد هستم گامی بزرگ در جهت برقراری صلح خواهد بود.

وی افزود: پیامی که امروز از آنکارا صادر شد، تنها به ترکیه و واتیکان مربوط نمی شود و معتقدم اثری قدرتمند در تمام جهان اسلام و مسیحیت برجای خواهد گذاشت. تصویری که امروز در ترکیه ایجاد شد، تمامی جهان را امیدوار خواهد کرد.

اردوغان تصریح کرد: به همراه میهمان عزیزمان تمامی مسائل روز جهان و منطقه را بررسی کردیم و به نظرمن نشست بسیار پرباری بود و در همه زمینه ها دیدگاههای نزدیک و مشترکی داشتیم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: بدون شک سفر رهبر معنوی کاتولیک های جهان به ترکیه اثری ماندگار برجهان اسلام و مسیحیت برجای خواهد گذاشت. مهمترین خواسته ما این است که این سفر اولین گام از آغاز دوران نوینی میان ما باشد. این سفر اثری قوی بر مشکلات و درگیری های کنونی جهان خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: نظرات ما در مورد ترور و تروریسم و خشونت های امروز که منطقه با آنها درگیر است، بسیار نزدیک است. در هیچ زمینه ای اختلاف نظر نداریم و به نظر من در روزهایی که منطقه ما مرحله بسیار حساسی را از سر می گذراند، این دیدا بسیار معنی دار است.

اردوغان افزود: متاسفانه امروز موضع گیری و تقابل میان جهان اسلام و مسیحیت رو به افزایش است و در غرب نژادپرستی و اسلام هراسی روز به روز بیشتر می شود. میلیونها نفر در جهان هستند که احساس می کنند به حاشیه رانده شده اند و حقوق آنها پایمال شده است و به آنها ظلم می شود، و بسیار محتمل است که در میان این ناامیدی گروههای تروریستی ایجاد شود.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: باید بگویم گروههای تروریستی همچون القاعده، بوکوحرام و داعش نتیجه این سیاست های نادرست غرب است که مدت هاست در دستور کارقرار دارد.

لازم به ذکر است قرار است پس از این دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به دیدار احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه برود و پس از آن نیز با رئیس کلیسای مسیحی ترکیه ملاقات خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha