دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 335409
۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
توران

ادیان می توانند منشاء هماهنگی به سود تمام جامعه باشند. دعا کنیم تا آشتی، عدالت، صلح و توسعه، نخستین اولویت های ما برای آسایش و مصلحت تمام جامعه بشری باقی بماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از رادیو واتیکان کاردینال توران رییس شورای پاپی گفت و گوی بین ادیان در پیامی به مناسبت نزدیک شدن پایان ماه رمضان و فرارسیدن عید فطر، نوشت: پل های صلح را با هم بسازیم.

در این پیام آمده است: در یگانه خانواده بشری، مسیحیان و مسلمانان برادر و خواهر هستند. برای ساختن پل های صلح و ترویج  آشتی به خصوص در مناطقی که در آنجا مسلمانان و مسیحیان متحمل وحشت جنگ می شوند، با یکدیگر همکاری کنیم.

کاردینال توران با یادآوری بر اهمیت گفت و گوی ثمر بخش بر اساس احترام متقابل، افزود: تا اینکه دوستی ما بتواند دائما الهام بخش ما برای همکاری بر اساس خرد و کاردانی در مقابله با معضل های بیشمار عصر ما باشد. الهام گرفته از ارزش های مشترک مان و تقویت شده از احساس اخوت، از ما خواسته شده تا برای عدالت، صلح و احترام به حقوق و کرامت هر انسانی و به خصوص نیازمندان، با یکدیگر همکاری کنیم. به این طریق می توانیم به کاهش تنش ها و درگیری ها کمک کرده و باعث ترقی  مصلحت عموم شویم. به این طریق ثابت خواهیم کرد که ادیان می توانند همچنین منشاء هماهنگی به سود تمام جامعه باشند. دعا کنیم تا آشتی، عدالت، صلح و توسعه، نخستین اولویت های ما برای آسایش و مصلحت تمام جامعه بشری باقی بماند. با پاپ فرانچسکو  برای شما جشنی فرخنده و حیاتی توام با سعادت در صلح را آرزومندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha