جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابوترابی

شهید مدرس با کوله باری از دانش، ایمان و فهم صحیح معارف دینی به مقام والا و رفیع فقاهت رسیده و از همه مهم‌تر اینکه وی فقیه تراز اول در میدان سیاست بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از  مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی‌فرد، در مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد شهید آیت‌الله مدرس با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم مبارز اظهارداشت: دین‌مداری و تعهد به اسلام در مقام عمل در رفتارهای فردی، اجتماعی و سیاسی این اسوه مجلس مشاهده می‌شود که رمز حیات جامعه در گرو وجود چنین افرادی است.

وی، با اشاره به جمله شهید مدرس مبنی بر اینکه «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست»، گفت: در هر نقطه‌ای که مدیریت سیاسی جامعه اسلامی در دست دینمداران عالم و صالح قرار نگرفت آغاز انحراف و سقوط در سستی آن جامعه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام دوم این جمله این است که هر انسان مومنی که به اسلام قرآن و پیامبر و مقام والای امامت اعتقاد دارد باید در حیات سیاسی و اجتماعی خویش این سیاست را گره بزند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سیاست و دیانت با یکدیگر پیوند بخورند ما در برابر آمریکا و 1+5 تسلیم نمی‌شویم و هشت سال می‌ایستیم و یک وجب از خاک کشور را نمی‌دهیم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه مدرس پایه‌گذار نظریه ماندگار پیوند سیاست و دیانت است، اظهار کرد: شهید مدرس یک نماد برجسته از شاگرد تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت است و وی به معنای واقعی کلمه فقیهی در تراز قرآن کریم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید مدرس، فقیه تراز اول در سیاست بود، اضافه کرد: شهید مدرس با کوله باری از دانش، ایمان و فهم صحیح معارف دینی به مقام والا و رفیع فقاهت رسیده و از همه مهم‌تر اینکه ایشان فقیه تراز اول در میدان سیاست بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد یادآور شد: دانش و بصیرت علمی شهید مدرس را در سخنان، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مهم وی که ریشه در آزادگی او داشت مشاهده می‌کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha