جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
1

حوزه/ مراسم ترحیم والده حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد با حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیات مصباح یزدی، مرتضی مقتدایی، محسن فقیهی،حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری،نمایندگان بیوت مراجع، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم عصر امروز در حسینه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در این مراسم گفت: خداوند زمین را به دو قسم بلد طیب و بلد ناپاک تقسیم نموده و هر یک از این زمین‌ها خصوصیات خود را دارد.

وی افزود: هر یک از این دو زمین در یک منطقه و در کنار هم وجود دارند و آفتاب  بر آنها می‌تابد و باران فرود می‌آید اما در بلد طیب لاله می‌روید و در بلد ناپاک بوته‌ از زمین می‌روید.

سخنران این مراسم اظهار داشت: در زمین طیب  و قلب پاک قرآن تجلی کرده و به وسیله آیات قرآن کریم قلب هدایت می‌شود، اما بر زمین نا پاک قرآن تجلی پیدا نمی‌کند و اگر هم تجلی پیدا کند اثری نخواهد داشت؛ چون بلد، ناپاک است .

وی افزود مصداق بلد طیب در مورد انبیا و معصومین(ع) و مومنین جاری است و مهمترین مصداق بلد ناپاک، در مورد منافقین صدق می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: یکی دیگر از مصادیق بلد طیب زنان شایسته و با ایمان و عفیف و پاکدامنی چون؛ حضرت زهرا(س) می باشد که از دامان مبارک ایشان حسنین(ع) تربیت یافته‌اند. از دامن زنانی نا پاک چون؛ هند جگر خوار پلیدانی چون یزید متولد می شوند.

وی با تاکید بر این که زن در اسلام از جایگاهی متعالی برخوردار است، اظهار داشت: اسلام نگاهی حسنه به  زن دارد، ولی غرب با نگاهی کالایی، شخصیت و ارزش متعالی زن را به زیر کشیده است.

این خطیب حوزوی بیان داشت:اگر زن ارزش و کمال خود را بیابد و بداند که اسلام چه ارزشی برای او قائل است، قطعا دامان پاک خویش را آلوده نمی‌سازد و هیچ گاه نفس خویش را به انفاس آلوده نمی‌سپارد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری به شخصیت همسر مرحوم سید عباس ابوترابی فرد اشاره نمود و گفت: از این بلد طیب، روحانیون و شخصیت‌هایی چون؛ سید آزادگان علی ابوترابی  فرد به دنیا آمد که در عرصه های دفاع حق علیه باطل با حضوری فعال، موجبات دلگرمی اسرای 8 سال دفاع مقدس را فراهم نمود.

انتهای پیام 40//313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha