دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ابوترابی

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت و محبوبیت رهبر معظم انقلاب و سرافرازی کشور بعد از دفاع مقدس، بهترین نماد عزتمندی الهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، شب گذشته در نشست «محفل انس با اخلاق» در مسجد النبی (ص) قزوین، بیان کرد: رعایت تقوا در زندگی، مهم ترین وظیفه انسان در راستای اصلاح خود است که باید مورد توجه مسئولین و خدمتگزاران مردم هم قرار گیرد.

 وی افزود: انسان برای رسیدن به تقوا باید اطاعت امر خداوند را بر هر امری مقدم بدارد و در این راستا فرایض و سنن الهی را به طور کامل انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک مدیر اسلامی باید انجام واجبات و مستحبات را به عنوان مهم ترین اوامر الهی مورد توجه قرار دهد، چرا که اگر مسئولی در حکومت اسلامی به مستحبات توجه نکند، از دیگران نیز نباید انتظاری داشت.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه سعادت و کمال انسان در گرو اطاعت الهی است، گفت: ممکن است برخی افراد با یک سری اعمال، حالاتی خاص پیدا کنند، اما این سعادت نیست و سعادت و کمال واقعی نتیجه اعمال انسان و اطاعت اوامر الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تصریح کرد: اگر انسان در زندگی خود اوامر الهی را رعایت نکند، شقی می شود، عرفا هم بر این نکته تاکید کرده اند که انسان در هر حالتی باید مطیع فرامین الهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در همه حال یاری دهنده و ناصر دین باشد، عنوان کرد: انسان باید در همه وقت و همه جا یاری دهنده و در خدمت خداوند باشد و خوشا به حال کسانی که این سیر را طی می کنند تا در خدمت خدای متعال باشند.

وی افزود: دغدغه یاری خداوند، دغدغه بزرگی است که همه کمالات را به انسان عطا می کند،  اگر این گونه باشد خداوند متکفل شده که هر کس او را  یاری کند در مقابل هم خداوند او را  عزیز داشته و یاری خواهد کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از دفاع مقدس به عنوان نماد تحقق وعده الهی در اعطای عزت یاد کرد و گفت: شخصیت و محبوبیت رهبرمعظم انقلاب و سرافرازی کشور بعد از دفاع مقدس، بهترین نماد عزت مندی الهی است و ما شاهد بودیم که بعد از اتمام جنگ تحمیلی، اسرا با عزت تمام به کشور بازگشتند، در حالی که دشمن در نهایت شکست و ذلت قرار داشت و اینها همه نتیجه آن است که رزمندگان یاری رسان و مطیع امر الهی بودند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: از جمله راه های حرکت در مسیر تقوا این است که انسان هنگامی که با شهوات روبرو می شود، تسلیم نفس اماره بالسوء نشود و در برابر آن، با عزم توام با ایمان بایستد تا نفس، امیر و فرمانروای وجود انسان نشود و به جای آن عقل، امیر نفس و وجود شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha