دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجمع طلاب و روحانیون

حوزه/ طلاب، اساتید و روحانیون حوزه علمیه قزوین با برگزاری تجمع اعتراض آمیزی، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی از اساتید حوزه علمیه قزوین بیان کرد: هدف دشمنان از این اهانت بی شرمانه که قلوب همه مسلمانان سراسر دنیا را جریحه دار کرده، این است که می خواهند چهره اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا خدشه دار نمایند.

*اقدامی خطرناک و مذبوحانه

وی افزود: این حرکت خطرناک ومذبوحانه نه تنها با هیچ قاعده و قانونی سازگار نیست، بلکه نقض آشکار و فاحش کرامت انسان ها و حقوق حیاتی و اساسی افراد مومن و باورمند جهان نسبت به ادیان توحیدی است.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: هفته نامه شارلی ابدو با انتشار تصاویری از پیامبر نور و رحمت(ص)،  به جهانیان نشان داد که آنچه تاب و توان نظام سلطه را برده است، حضور عزتمندانه اسلام ناب محمدی (ص) در  سرتاسر گیتی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در زمان رژیم منحوس پهلوی، به مقام شامخ و رفیع حضرت امام خمینی (ره) اهانت و جسارت شد که مردم انقلابی ایران اعتراض و نفرت خودشان را از این عمل رژیم نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: اعتراض مردم به اهانت رژیم منحوس پهلوی، سیلی محکمی به استکبار جهانی زد و مقدمات فروپاشی و خشکیدن  ریشه های طاغوتی و آمریکایی استکبار جهانی را فراهم آورد.

*طنین شعار "لبیک یا رسول الله (ص)"

در ادامه این مراسم، شرکت کنندگان با تجمع در مقابل مسجد و مدرسه شیخ الاسلام با شعار های" لا اله الا الله"، "محمد رسول الله(ص)"، "لبیک یا رسول الله (ص)"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر فرانسه"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "بیداری و اتحاد رمز فضیلت ماست" و ...، اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی را محکوم نمودند.

*آزادی بیان به معنای اهانت به مقدسات نیست

درقطعنامه این تجمع که قرائت آن پایان بخش مراسم بود، آمده است: اساتید، طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی اعلام می دارد که اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) اهانت به تمام انبیاء الهی محسوب شده و وظیفه همه ادیان الهی است که در برابر این توطئه به پا خیزند.

این بیانیه ادامه می دهد: آزادی بیان به معنای اهانت به مقدسات ادیان دیگر نیست، ولذا این برداشت کشورهای غربی از مفهوم آزادی بیان، برداشتی جاهلانه و محکوم شده می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha