دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سروری

حوزه/ نویسنده و محقق حوزوی با اشاره به جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)گفت: اگر فرد یا گروهی بر ضد مقدسات و یا احکام اسلامی با روشی خلاف روش عقلا وارد میدان شد، آبرو، اموال و جان او دیگر محترم نبوده و باید از طرف مسلمین در معرض خطر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت الله سروری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که  هر از چندگاهی شاهدیم که خبر توهین به مقدسات اسلامی در صدر خبرها قرار می گیرد اظهارداشت: یک روز فیلم ضد قرآن، یک بار شلیک نظامیان به کتاب خدا، یک روز آتش زدن مسجد، یک بار فیلم ضد نبی و این بارهم کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اعظم صلوات الله علیه؛ در این هنگامه مسلمانان جهان با اقداماتی همچون به راه انداختن کمپین های حمایتی یا برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها در شهرهای مختلف و یا در فضای مجازی خشم و انزجار خود را از این توهین ها نشان می دادند.

وی اظهارکرد: اقداماتی که اگر چه بسیار شایسه و قابل تقدیر است، اما به هیچ عنوان کافی و بازدارنده نبوده و نیست و هیچکدام نتوانسته در سرعت و شتاب روز افزون توهین به مقدسات الهی وقفه ای ایجاد کند؛ چرا که توهین کنندگان نه تنها به خاطر عمل خود توبیخ یا متضرر نشده اند، بلکه در این فضا شهرت بیشتری یافته و جایگاه بهتری پیدا می کنند.

استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر یک کارگردان بخواهد در این رقابت سنگین سینمایی در غرب به شهرت برسد، باید سالها تلاش و هزینه کند شاید بتواند به آنچه می خواهد دست، یابد اما در عوض می تواند با ساخت یک اثر توهین آمیز فیلمش را به صدر پرفروش های آمریکا نزدیک کند، بدون آنکه هزینه خاصی برای کارش بپردازد؛ یا یک کشیش گمنام در یک کلیسای متروکه با حماقت خود در توهین به مصحف مقدس، شهرت جهانی پیدا کند و تا مدت ها بر صدر خبرها بنشیند؛ بعدهم آزادانه در خیابان ها قدم بزند و با رسانه ها گفتگو کند.

احکام بسیار جدی در شرع مقدس اسلام

وی اظهارکرد: اما استراتژی اسلام در این هنگامه اقدام متقابل است یا به قول نظامی ها "موشک به جای موشک" به این معنا که اگر فرد یا گروهی بر ضد مقدسات و یا احکام اسلامی با روشی خلاف روش عقلا وارد میدان شد، آبرو، اموال و جان او دیگر محترم نبوده و باید از طرف مسلمین در معرض خطر قرار گیرد.

نویسنده کتاب بی بصیرتانی از تاریخ کربلا، تصریح کرد:  البته باید تاکید کرد که این تنها مربوط به کسانی است که به تمسخر و توهین مقدسات می پردازند، اما مخالفینی که با استدلال و بحث علمی به دنبال حقیقت هستند، نه تنها محترم بوده، بلکه تحت حمایت حکومت اسلامی نیز قرار می گیرند.

وی گفت: با توجه به این استراتژی پاسخ استدلال علمی را با استدلال علمی و پاسخ اقدام غیرعاقلانه را با روشی درخور و پشیمان کننده باید داد و به گفته امام بزرگوارمان که فرمودند "اگر در برابر دین ما بایستید، دربرابر همه دنیای شما خواهیم ایستاد".

وی اظهارکرد: با توجه به آنکه در احکام الهی، بر کسی که توهین کننده به انبیا و امامان معصوم باشد (سب نبی کند) احکام خاصی مترتب می گردد که حکمی شدید و بازدارنده است، اما به علت عدم امکان اجرای آن در زمان حاضر می بایست مسلمانان جهان با انجام اقداماتی جایگزین، جدیت خود را در پاسخ به این حماقت بزرگ نشان دهند، اقداماتی پشیمان کننده که فاعل آن را متضرر و مانع از تکرار عمل او شود.

راه حل هایی جایگزین انفعال

نویسنده کتاب اخلاق کریمانه یادآورشد: فشار به مجلس و دولت های متبوع خود برای کاهش روابط دیپلماتیک و به تبع آن روابط اقتصادی با کشورهایی که از توهین کنندگان حمایت مالی یا سیاسی می کنند یکی از اقدامات مفیدی است که می تواند حامیان این اقدام را مجبور به عقب نشینی و تحمل ضرر کند.

وی افزود: به طور مثال در کشور ما ایران که شریک خودروسازی فرانسه محسوب می شود، تجمعات مردمی در مقابل مجلس می تواند نمایندگان مردم را مجاب به تصویب کاهش روابط اقتصادی با فرانسه کند.

نویسنده کتاب بصیرت در زندگی اظهارکردند: مقابل به مثل از دیگر شیوه های موثر برخورد با این وقاحت غربی است. از آنجا که پشتیبان اصلی تمامی این اقدامات شبکه خبیث صهیونیستی است؛ طراحی کاریکاتور، موسیقی، کلیپ، فیلم، عکس و همچنین کتاب های افشاگرانه نسبت به "هلوکاست"، "هرتسل" و جنایات رژیم اسراییل یا کمپین "بایکوت محصولات صهیونیستی" میتواند نقش بسزایی در متضرر کردن حامیان اصلی این حرکت ایفا کند.

وی یادآورشد: میلیون ها مسلمانی که در این چند روز به راهپیمایی پرداختند؛ اگر هرکدام فقط یک دلار برای انتشار این تولیدات فرهنگی هزینه کنند، میتوان بیش از 10 میلیون نسخه از این محصولات را به دست جهانیان رساند.

وی گفت: البته روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری های جهان اسلام نیز می توانند با انتشار بخشی از این محصولات به افزایش سرعت نشر آن کمک شایانی داشته باشند.

نویسنده کتاب نقش ماهواره ها در زندگی یادآورشد: از دیگر اقداماتی که می توانند ملت ها و دولت های اسلامی پیگیری نمایند، پیگیری های حقوقی در محاکم داخلی و بین المللی است که با توجه به قوانین موجود و مشهود بودن بسیاری از جرایم، محکومیت این اقدامات در اغلب دادگاه ها حتمی است، اما می بایست پیگیری های بعدی برای اجرای احکام نیز ادامه یابد.

نویسنده کتاب زندگی با خورشید هشتم، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که می بایست با اقداماتی پشیمان کننده، هزینه اینگونه توهین را تا حد ممکن بالا برد به نحوی که دیگر کسی جرات به تکرار آن را نداشته باشد و این بالابردن هزینه از هر راه مشروعی که ممکن باشد، باید در دستورکار امت مسلمان قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاسبی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    خیلی زیبا بود