دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علمای شیعه و سنی

حوزه/ مدعيان دروغین حقوق بشر و دموکراسی بدانند كه اعمال ضد انساني و شنيع استكبار عليه آيين مقدس اسلام، نه تنها از ارزش و اعتبار اسلام نمي كاهد، بلكه بر عزت و سر بلندي آن در سراسر دنيا مي افزايد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، همايش علماي شيعه و سني در محكوميت نشريه موهن فرانسوي ، با حضور مدير و معاونین حوزه علميه آذربايجان غربي، امام جمعه اهل سنت اروميه و جمعي از روحانيون، اساتيد و طلاب شيعه و سني، امروز در محل مركز بزرگ اسلامي آذربايجان غربي برگزار شد.

*بصيرت و دشمن شناسي

حجت الاسلام والمسلمين رضا فرهادي، سرپرست مركز بزرگ اسلامي آذربايجان غربي با تاكيد بر هوشياري و بصيرت مسلمانان و رصد تحركات ضد ديني استكبار جهاني اظهارداشت: آگاهي و هوشياري به موقع مانع از غفلت و اجرايي شدن نقشه هاي شوم مستكبران آمريكايي و اروپايي در دنيا مي شود.

وي، بصيرت را لازمه دشمن شناسي امت اسلامي دانست و افزود: دشمنان با اهداف و اشخاص معين و تعيين شده سعي در اين جرقه و تفرقه ميان شيعه و سني دارند كه لازمه شناخت اين حربه ها آگاهي و دشمن شناسي است.

*اسلام؛ دين آزادي و اخلاق مداري

در ادامه اين همايش، حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه آذربايجان غربي با محكوميت اعمال ضد اخلاقي نشريه موهن فرانسوي، تصريح كرد: مدعيان دروغین حقوق بشر و دموکراسی بدانند كه اعمال ضد انساني و شنيع استكبار عليه آيين مقدس اسلام، نه تنها از ارزش و اعتبار اسلام نمي كاهد، بلكه بر عزت و سر بلندي آن در سراسر دنيا مي افزايد.

وي افزود: اگر رفتار و منش رسول الهي براي سراسر مردم آزاديخواه تبيين و تبليغ شود، مردم از روي آوردن به عرفان هاي كاذب و پوچ رهايي خواهند يافت.

*اسلام ستيزي از اهداف استكبار جهاني است

ماموستا سراج الدين محمدي، از علمای اهل سنت نیز با اشاره به ويژگي هاي اخلاقي پيامبر اكرم(ص)، ابراز داشت: دعوت به صلح و آرامش، ساخت مسجد در مدينه، پايان دادن به خونريزي هاي متعصبانه و حل اختلافات 114 ساله ميان قبايل اوس و خزرج از مهمترين خدمات پيامبر(ص) در ابتداي رسالتش بود.

وي، ايجاد اختلاف، تفرقه و القاي ناامني در كشورهاي اسلامي را از اهداف دشمن عنوان كرد و افزود: تروريست پروري و برادر كشي توسط گروهك هاي داعش موجب عملياتي شدن دسيسه هاي استكبار غربي خواهد شد و راهكار مقابله با آن، تبليغ مكتب راستين اسلام است.

*رسوایی لابی صهیونیستی- آمریکایی

این عالم سنی، انتقال پيام هاي ضد ديني را در راستاي كمرنگ كردن آيين ناب اسلامي دانست و افزود: نشان دادن چهره اسلام به عنوان دين خشونت، تروريستم و برادر كشي از هدف هاي مهم مستكبران است، بنابراين بيداري و اتحاد مسلمين زمينه رسوايي و پايان دادن به توطئه لابي هاي صهيونيستي و آمريكايي را فراهم خواهد كرد .

برپايه اين گزارش، این همایش با قرائت قطعنامه و اعلام انزجار از عملكرد ضدانساني نشريه شارلي ابدو فرانسه در توهين به پيامبر اكرم (ص)، پايان يافت.

انتهاي پيام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha