دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری

حوزه/ امام جمعه خوی از برگزاری همایش تجلیل از مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله حاج میرزا ابراهیم خویی(ره) از شاگردان برجسته مرحوم شیخ مرتضی انصاری(ره) و شهدای مشروطه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام والمسلمين سيدرضي شکوری، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به شرایط سیاسی حاکم بر منطقه، اظهار داشت: با توجه به اتفاقات و حوادث ماه های اخیر واضح است که غرب و اروپا توطئه های پیچیده ای را علیه دین مقدس اسلام و مسلمانان طراحی کرده اند.

وي افزود: اگر به موضوعاتی از قبیل تشکیل جریان هاي تکفیري، محاصره اقتصادی، برخورد جدی با موضوع بیداری اسلامی، توهین به مقدسات دینی، تهدیدات نظامی، شیعه هراسی، توطئه اخیر نفتی و فشار روی مذاکرات هسته ای توجه ویژه داشته باشیم، خواهیم دید که آنان به صورت جدی کمر همت به نابودی اسلام و مسلمانان بسته اند، بنابراين تنها راه پيروزي، بازگشت مسلمانان به آموزه های اسلام ناب محمدي است تا بتوانند از این طریق بر توطئه های استکبار جهانی فائق آیند.

مسئول حوزه علمیه خوی با اشاره به ماموریت های شوراهای فرهنگ عمومی در سطح کشور،ابراز داشت: معرفی پشت صحنه جریان هاي تکفیري در کشورهای اسلامی، فرهنگ سازی جدی و گسترده در زمینه اقتصاد مقاومتی، تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری و ... از جمله ماموریت های شورای فرهنگ عمومی می باشد.

*کنگره آیت الله حاج میرزا ابراهیم خویی

وی در خصوص برگزاری همایش تجلیل از مرحوم آیت الله حاج میرزا ابراهیم خویی از شهدای برجسته مشروطه و بزرگترین واقفان استان آذربایجان غربی و خوی نیز گفت: این شخصیت علمی که بزرگترین واقف در منطقه و شاید در سطح کشور می باشد، یکی از شاگردان برجسته مرحوم شیخ مرتضی انصاری بوده كه تاکنون مهجور مانده است، لذا وظیفه داریم شخصیت، خدمات و موقوفات ایشان را به جامعه معرفی كرده كه در اين ميان سازمان اوقاف استان رسالت سنگین تری را بر عهده دارد.

وی در ادامه تصريح كرد: آیت الله حاج میرزا ابراهیم خویی از خود کتب متعدد علمی در موضوعات مختلف فقهی، اصولی، حدیثی، رجالی به یادگار گذاشته است.

*نامگذاری خیابانی به نام آیت الله خویی(ره)

برپایه این گزارش، از جمله مصوبات جلسه شورای فرهنگ که با حضور مدیر کل سازمان اوقاف استان آذربایجان غربی تشکیل شده بود، نامگذاری یکی از خیابان های خوی بنام عالم شهید آیت الله حاج میرزا ابراهیم خویی و برگزاری همایش مقدماتی در 14 اسفند ماه سال 93 با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه در خوی بود.

انتهاي پيام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha