جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
1

حوزه / نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: تاکنون در زمینه اجرای دقیق نیات واقفان بیش از 500 هزار صفحه وقف نامه، در سیستم یکپارچه موقوفات ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در همایش گرامی‌داشت آیت الله شهید حاج میرزا ابراهیم خویی(ره)، در این شهرستان، ایشان را از واقفان خیر اندیش بزرگ کشور عنوان کرد.

وی گفت: شهرستان خوی، شهرستانی دارای مردمانی دلیر است که علما و دانشمندان زیادی را در خود پرورش داده و بیش از هزار شهید را تقدیم اسلام و نظام مقدس اسلامی نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که شهرستان خوی یکی از موفق ترین شهرستان‌های کشور در زمینه موقوفات است، اظهار داشت: این شهرستان هم اکنون از ظرفیت های بالایی در حوزه وقف  برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تأکید بر هویت بخشی به موقوفات کشور خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ما توانسته ایم هویت اصلی موقوفات و نیات واقفین را به درستی احیاء کنیم.

وی افزود: تاکنون در زمینه اجرای دقیق نیات واقفان بیش از 500 هزار صفحه وقف نامه در سیستم یکپارچه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شهر خوی را دیار عالمان، شهیدان و فرهیختگان گستره تاریخ دانست که با شرف و عزت خویش از معارف الهی صیانت نمود‌ه‌اند، یادآور شد: تجلیل از حاج میرزا ابراهیم خویی تجلیل از اجتهاد و فقاهت، شهید و شهادت، واقف خیر اندیش و عالم وارسته دینی است که پس از یک قرن، بیش از 2000 خانواده از موقوفات وی بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان سخنان خود تاکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با امامزادگان و بقاع متبرکه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: علی رغم اقدام‌های ثمر بخش در حوزه حفظ شأنیت امامزادگان و بقاع متبرکه، در صدد هستیم تا این مجموعه‌های ارزشمند را به  قطب‌های فرهنگی با ظرفیت های روز افزون تبدیل نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha