دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی انصاری - قزوین - آموزش و پرورش

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باید در ایام دهه فجر ارزش های دینی، فرهنگی و انقلابی به دانش آموزان انتقال یابد تا شاهد نسلی پایبند به ارزش ها و آرمان ها باشیم.

حجت الاسلام علی انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، بیان کرد: اگر فرهنگ را مجموعه ای از ارزش ها و احساسات در حیطه ی عمل و الگوهایی برای رفتار تعریف نماییم، باید این ارزش های فرهنگی و انقلابی به نسل های بعدی هم انتقال یابد تا شاهد نسلی پایبند به ارزش ها و آرمان ها باشیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، جریانی برگرفته از آموزه های دینی و مذهبی و ایدئولوژی شیعه است و باید مفاهیم اصلی آن از طریق الگوها، مدل ها و روش های مختلف به نسل های جدید انتقال داده شود.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: ارزش ها تنها از طریق فعالیت های پژوهشی انتقال نمی یابد، بلکه برای این کار باید از زبان هنر استفاده شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد: متناسب با این نگاه آموزش و پرورش در راستای گرامی داشت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و اجرای بهتر برنامه های این دهه دستورالعمل اجرایی برنامه ها و فعالیت ها را به مناطق و مدارس استان ارسال و کمیته برگزاری مراسم در سطح مناطق و مدارس تشکیل داده است.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: مراسم ویژه گلبانگ انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) در ساعت 9:33 صبح روز یکشنبه 12 بهمن اجرا و زنگ انقلاب با حضور مسئولین در تمامی مدارس مناطق استان به صدا در خواهد آمد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هایی با موضوعات مختلف ویژه دهه فجر، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های روزنامه های دوره انقلاب، مدرسه انقلاب، عکس انقلاب، عکس خیابان از ایام انقلاب از جمله برنامه های معاونت پرورشی در دهه فجر امسال است که در کنار آن برنامه های دیگری همچون نمایش فیلم، مسابقه بهترین فضاسازی دهه فجر، جشنواره آیه های زمینی و مسابقه خاطره نویسی توسط بسیج دانش آموزی و بازارچه خیریه در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به همایش ها و نشست های برنامه ریزی شده برای ایام دهه فجر، بیان کرد: برگزاری همایش "نشانه شناسی مهرورزی جوانان سال 57" در تمامی شهرستان ها، برگزاری همایش هایی با موضوع انقلاب، عفاف و حجاب و نمایشگاه کتاب، آثار هنری دانش آموزان، برگزاری نشست های حلقه های صالحین و نقش رهبری از نقطه آغاز تاکنون، اجرای طرح یاد یاران، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و بازدید دانش آموزان از گلزار و موزه شهدا و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا از جمله همایش ها و نشست های برنامه ریزی شده معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین است.

وی ادامه داد: راه اندازی شبکه اجتماعی فرهنگیان استان قزوین، برگزاری اختتامیه المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای، حضور گسترده و چند برابری دانش آموزان در نماز جمعه 17 بهمن 93، اجرای بازی های بومی محلی در سطح مدارس، برگزاری شورای همفکری آینده سازان در ایام دهه فجر، تجمع تشکل های دانش آموزی  بسیج دانش آموزی ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی، شوراهای دانش آموزی، هلال احمر در 16  بهمن در مرکز استان و شهرستان ها از دیگر برنامه های این معاونت خواهد بود.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اهداف برگزاری برنامه های ویژه دهه مبارکه فجر، گفت: فراگیر بودن طرح ها و برنامه ها برای جذب مخاطبان بیشتر و اثر بخشی برنامه ها در زمینه ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و انعکاس و تشریح دستاوردهای انقلاب و تلاش برای نشاط آفرینی، شاداب سازی و جذابیت در برنامه ها از جمله اهداف معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش است و سعی می شود تا در اجرای برنامه ها به جلوه ها و جذابیت های قرآنی، فرهنگی و هنری مناسب توجه شود.

وی، هماهنگی و اعزام دانش آموزان به اردوهای برون استانی راهیان نور، موزه عبرت، حسینیه جماران، مرقد امام خمینی(ره) آسایشگاه جانبازان، کاخ های سلطنتی و اردوهای درون استانی را از دیگر برنامه های اجرایی معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha