شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مهدی ارفع خمعاون فرهنگی و تبلیغی حوزه راسان

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان از برگزاری اجلاس سراسري مديران مدارس علميه استان های خراسان با موضوع "وقف و زكات"، 12 آذرماه، در مدرسه سليمانيه مشهد خبر داد.

حجت الاسلام مهدوي ارفع در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد، با اعلام اين خبر، گفت: در این اجلاس يك روزه كه به موضوع "وقف و زكات" اختصاص دارد، مدیران مدارس علمیه سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به تبادل نظر خواهند پرداخت.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان افزود: در اين اجلاس، حجت اسلام و المسلمين فرجام، مدير اجرائي حوزه علميه خراسان، آيت الله عالمي،‌ نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي و حجت الاسلام و المسلمين محمدي، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه به ایراد سخن می پردازند.

وي يادآور شد: شركت كنندگان در اين باجلاس، همچنين ضمن همفكري و هم انديشي پيرامون امور مورد نياز مدارس علميه، با سياست‌ها، اهداف و برنامه‌هاي آموزشي اين حوزه علميه خراسان بيشتر آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام ارفع با بيان اين كه هم‌انديشي مديران مدارس، فرصتي را فراهم مي‌سازد تا تجربه آنان در اختيار برنامه ريزان حوزه قرار گيرد، افزود: در اين اجلاس سه كميسيون‌ با موضوع وقف با عنوان هاي «بررسي مشكلات و موانع احياء موقوفات موجود»، «بررسي راهكارهاي فرهنگ سازي و تشويق و ترغيب مردم و خيرين نسبت به وقف و ايجاد و توسعه موقوفات جديد» و «بررسي موانع بهره برداري كامل از موقوفات مدارس(مشكلات اوقاف، متولي و...)» به بررسی موضوعات خواهند پرداخت.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان افزود: كميسيون هاي زكات نيز با عنوان هاي «بررسي سهم حوزه هاي علميه از زكات و رفع موانع قانوني و اجتماعي پيش رو»، «بررسي راهكارهاي تبليغي و ترويجي و فرهنگ سازي تقديم زكات به حوزه هاي علميه» و «بررسي چگونگي جذب كمك هاي مردمي و مشاركت هاي خيرين» با حضور مديران شركت كننده در اجلاس، تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha