دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 346521
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
زکات

حوزه/ به دلیل استقبال مردم قم در پرداخت زکات، جمع آوری آن نسبت به سال گذشته با رشد 80 درصدی مواجه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم  در نشست شورای زکات استان با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم که  امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: در سال جاری20 میلیارد و 617 میلیون ریال زکات جمع آوری شد که از این مقدار، بر اساس نیت ها، مبلغ یک میلیارد و 400 میلون ریال صرف فقرا و 19 میلیارد نیز در پروژه های استانی صرف شده است.

جلالی  با بیان اینکه زکات جمع آوری شده نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد داشته است،  افزود: اهتمام مردم به اجرایی شدن و انجام این فریضه الهی، موجب شد که رشد استقبال از ادای زکات از سوی مردم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز مردم نسبت به این واجب الهی گرایش پیدا کرده اند، به دلیل اعتماد مردم به امانت داری و هزینه درست آن، تلاش ها و برنامه های تبلیغی گسترده و همکاری دستگاه های اجرایی استان است.

دژاکام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست گفت: بحث زکات در کتب درسی ابتدایی مطرح است و در سال دوم متوسطه نیز به صورت مفصل آورده شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تمامی مدیران آموزش و پرورش مناطق را توجیه کردیم تا در مراسم آغازین، بیش از 5 برنامه در راستای زکات در مدارس داشته باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha