چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
زکات

حوزه / مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت : یکی از برکات حکومت اسلامی مشخص کردن احکام الهی به ویژه زکات است که به وسیله آن می توان بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را حل کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد رضا سهرابی در همایش پرداخت به موقع زکات و جایگاه آن در حکومت اسلامی ویژه کشاورزان و بهره برداران که امروز توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی  اظهار داشت : یکی از برکات حکومت اسلامی مشخص کردن احکام الهی به ویژه زکات است که به وسیله آن می توان بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را حل کرد و پرداخت زکات کمک بزرگی برای ساخت مساجد، راه، تامین جهیزیه برای نوعروسان و کمک به نیازمندان است

وی افزود: زكات از نظر اسلام در آن حد از اهميت است كه در قرآن كريم عموماً هر جا دستور به نماز آمده بدنبال آن دستور پرداخت به زكات ذكر شده است.

حجت الاسلام سهرابی، در ادامه به بیان اهمیت پرداخت زکات در اسلام اشاره کرد و گفت: بدلیل مهم بودن زکات در دین اسلام در کنار سایر عبادت های انسان قرار گرفته و حتی شرط قبولی نماز به پرداخت زکات منوط شده است.

وی خاطرنشان ساخت:  زكات در صورتي واجب مي شود كه مال به مقدار نصاب تعیین شده برسد و مالك آن، بالغ و عاقل و آزاد باشد و بتواند در آن مال تصرف كند و در این صورت باید زکات بپردازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha