یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هدایت صفری قزوین

حوزه / مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از جمع آوری بیش از 78 میلیارد ریال زکات در قزوین با همکاری روحانیون، در هشت ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین  با اعلام این خبر گفت: طی هشت ماهه نخست امسال 78 میلیارد و 990 میلیون ریال زکات با همکاری روحانیون جمع‌آوری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 101 درصدی داشته است.

وی افزود: هر کس اندکی با اسلام و احکام آن آشنایی داشته باشد، اهمیت زکات و جایگاه رفیع آن را در اسلام به خوبی می‌داند، و قرآن کریم در آیات متعددی، زکات را در کنار نماز آورده و پرداخت آن را مورد تأکید و سفارش قرار داده است.

صفری ادامه داد: در روایات فراوان و متواتری که از شیعه و سنّی نقل گردیده زکات، پس از نماز، مهمترین پایه دین محسوب شده و علما و فقهای همه مذاهب اسلامی وجوب آن را از ضروریات اسلام دانسته‌اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین  اعلام کرد: به عنوان نمونه در استان این رقم در سال 84 تنها 100 میلیون ریال بود که طی سال گذشته میزان زکات جمع‌آوری شده به 91 میلیارد و 400 میلیون ریال رسیده است که این میزان مشارکت به نسبت سال 91رشد 29 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: طی هشت ماهه نخست امسال نیز 78 میلیارد و 990 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است که این رقم نسبت به مبلغ زکات جمع‌وری شده طی مدت مشابه سال گذشته با رقم 39 میلیارد و 360 میلیون ریال رشد درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha