یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خاتمی زنجان

اصل هشتم قانون اساسی در خصوص امر به معروف باید با برنامه‌ریزی‌های مختلف اجرا شود؛ نباید به این اصول رنگ و بوی سیاسی داد و یقه گروه خاصی را گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، اظهارداشت: برای هر کشوری یک مسیر روشن برای حرکت وجود دارد که در واقع قانون مادر بوده و مدیریت جامعه بر اساس آن انجام می شود.

وی قانون اساسی کشور را که برگرفته از آیات و روایات است، ریسمان محکمی برای اتحاد مسئولین و مردم دانست و گفت: قطعا اتحاد حول این محور و رهبری از  وجود هرگونه تلاطم و نگرانی جلوگیری خواهد کرد.

این استاد حوزه، قانون اساسی را فصل الخطاب در مسایل دانست و ابرازداشت:همه باید به قانون اساسی پایبند باشند و  وقتی  موضوعی در کشور قانون می شود همه باید در برابر آن تسلیم باشند هر چند که به ضرر آنها باشد.

به گفته  امام جمعه زنجان،هرکسی در ایران زندگی کرده و اصل نظام را قبول دارد بعید است که قانون اساسی را قبول نداشته باشد .

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اجرایی نشدن برخی از اصول قانون اساسی اذعان داشت:   متاسفانه برخی از اصول قوانین اساسی به دلایلی تا کنون اجرایی نشده است اما وقتی یکی از این قوانین اجرا می گردد شاهد تحولاتی در این زمینه می شویم، که قانون شوراها از جمله آن است که سالها اجرایی نشده بود ولی وقتی عملیاتی شد شاهد ثمرات بسیار خوب آن بودیم .

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، در همین زمینه به اصل 8 قانون اساسی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر ،بیان داشت:  این اصل هم باید با برنامه ریزی های مختلف اجرا شود ؛ نباید به این اصول رنگ و بوی سیاسی داد  و یقه یک گروه خاص را گرفت .

وی خاطرنشان ساخت: در خصوص امر به معروف هم متاسفانه گاهی فرافکنی می شود ؛ باید در مورد این قانون که واقعا نظارت همگانی است، همه دخیل گردند./

انتهای پیام /313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha