یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، تشکیل گروه‌های تحجرگرا و تکفیری و حمایت از آنها را مهم‌ترین اقدام نظام‌های سلطه‌گر برای جلوگیری از بازنشر آموزه‌های معرفتی و دینی دانست و گفت: تفکر رنسانسی در جوامع اسلامی خریدار ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، روز پنجشنبه در همایش عمومی گفتمان‌های دینی دانشجویی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، با بیان این که جهان با یک بحران بزرگ معرفتی مواجه است، اظهار کرد: این بحران از آنجا آغاز شد که کج سلیقگی و انجماد فکری در علما و کشیش‌های مسیحی در غرب رخ داد که منجر به رنسانس شد.

وی تاکید کرد: تفتیش عقاید و مقابله با دانشمندانی همچون گالیله، زمینه را فراهم کرد که معنویت و اخلاق کنار گذاشته شود و جامعه به سمت مادی گرایی سوق داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به تحولات جامعه جهانی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ملت‌های جهان به خسارتی که پیش روی آنها وجود داشته پی برده و به دنبال احیای مفاهیم و آموزه‌های معرفتی و دینی هستند، اما با روش‌های استبدادی و استعماری حکومت‌های خود مواجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت عظیم فکری و معنوی در مسیر ترویج آموزه‌های دینی برشمرد و افزود: ملت‌های کشورهای غربی و اروپایی احساس شدید تشنگی نسبت به دریافت معرفت، معنویت و اخلاق دارند. به همین دلیل است که قرآن کریم پرتیراژترین کتاب در این کشورهاست.

وی، تشکیل گروه‌های تحجرگرا و تکفیری و حمایت از آنها را مهم‌ترین اقدام نظام‌های سلطه‌گر برای جلوگیری از بازنشر آموزه‌های معرفتی و دینی ذکر کرد و گفت: آنها تصور می‌کنند با پشتیبانی از این گروه‌ها می‌توانند مردم را از دین و معنویت رویگردان کنند و دوباره به سمت مادی‌گرایی سوق دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در مورد تفاوت میان دوران رنسانس و شرایط کنونی، اظهار کرد: در مسئله رنسانس، توده‌های عمومی مردم را با علم و علمای علوم تجربی و مادی همراه کردند اما در منطقه ما به دلیل وجود مکتب بالنده تشیع که با دو بال عقلانیت و وحی و رسالت حرکت می‌کند، هیچ گاه نمی‌توانند مردم این منطقه را تحت تاثیر عقاید فکری خود قرار دهند.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، وی تاکید کرد: مطمئن باشید آب گوارایی که از سرچشمه امامت و ولایت نشات می‌گیرد کام تشنه انسان‌های بیدار را سیراب می‌کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha