یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جلسه شورای حوزه علمیه ایلام

حوزه / در جلسه شورای حوزه علمیه استان ایلام از مردم ولایتمدار شهر مرزی مهران در میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ایلام، در جلسه شورای حوزه علمیه استان ایلام که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان در مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین وعدمراد بیگی، قائم مقام شورا و مدیر حوزه استان، با تسلیت ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) به بیان اهمیت تصمیم گیری های این شورا برای رفع مشکلات در مدارس علمیه استان و تبیین موضوعات این جلسه پرداخت.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، امام جمعه ایلام با اشاره به میزبانی مردم ایلام به ویژه مهران در خدمت رسانی به زائران اربعین، گفت: باید بابت این توفیق الهی خدای متعال را شاکر باشیم و از این فرصت بهترین استفاده معنوی را ببریم.

نماینده ولی فقیه در ایلام همچنین از مهمان نوازی مردم استان علی الخصوص مردم ولایتمدار مهران، در پذیرایی از زائران عتبات عالیات تقدیر کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش شورای حوزه استان در ارتقاء مدارس علمیه، بر ضرورت برنامه ریزی مدون برای جذب جوانان به حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: ترویج دین و جذب جوانان به حوزه علاوه بر پرکردن سنگرهای تبلیغی، جامعه را نیز بیمه می کند.

در این جلسه همچنین اعضای شورا نظرات وپیشنهادات خود را درباره موضوعاتی چون رسیدگی به مشکلات مدارس شهرستان، معمم شدن بعضی از طلاب مستعد و توانمند پایه چهارم به بالا، ضرورت تبیین قوانین تاسیس مدارس جدید و... مطرح کردند.

برپایه این گزارش از جمله مصوبات این جلسه می توان به جذب خیرین و تشویق آنها به رفع مشکلات زیرساختی مدارس، انتخاب حجت الاسلام یونس گلی، معاون تهذیب حوزه استان به عنوان منشی شوراء و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha