یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صالحی منش

حوزه / استاندار قم با اشاره به شكوه و عظمت جمعيت حاضر در مراسم اربعين حسيني كربلاي معلي گفت: اين اجتماع عظيم و ميليوني، تجلي اوج عشق و محبت و دلدادگي شيعيان و مسلمانان نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي منش با تسليت ايام ماه صفر و اربعين حسيني اظهارداشت: با نزديك شدن به اين ايام، غم و اندوه شهادت حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و ياران با وفاي آن حضرت و رنج ها و مصائب گذشته بر كاروان كربلا، بيش از هر زمان ديگري بر دلها سنگيني مي كند.

وي با اشاره به اين كه دل مسلمانان و شيعيان براي هميشه عالم از اين غم جانكاه داغدار و پرخون است، اربعين را يادآور بوي حسين و هفتاد و دو شقايق خونين دشت نينوا عنوان و خاطرنشان كرد: عشق و محبت به حسين(ع)، هر ساله عشاق و شيدايان حسيني زيادي را از سرتا سر عالم به پهنه كربلاي معلي مي كشاند.

استاندار قم با بيان اين كه واقعه عاشورا با گذشت قرن ها هنوز زنده است، رمز اين جاودانگي را در فلسفه قيام و حركت تاريخي ابي عبدالله(ع) دانست و گفت: اربعین، نقطه عطفی در مسیر ماندگاري و جاودانگي قيام کربلا و امتداد این حرکت تاریخی و ابدی است.

حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش با تاكيد بر اين كه مجالس ماتم حسيني از جمله اربعين هر ساله پرشور تر و باشکوهتر از قبل برگزار مي شود، به شكوه و عظمت كم نظير مراسم اربعين امسال اشاره و تصريح كرد: جمعيت انبوه و ميليوني حاضر در كربلا كه اغلب مسافت هاي طولاني را با پاي پياده از شهرهاي مختلف عراق و كشورهاي مسلمان گرد هم آمده اند، مراسم ابعين را به يكي از باشكوه ترين آيين هاي معنوي و بزرگ ترين اجتماع بشري تبديل كرده است.

وي با اشاره به اين كه اجتماع عظيم و ميليوني اربعين داراي پيام ها و نشانه هاي روشني به مستكبران و دشمنان اسلام است، افزود: شكوه و عظمت اربعين امسال، تجلي اوج عشق و محبت و دلدادگي شيعيان و مسلمانان نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) مي باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha