یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: در این اجتماع عظیم همه دست به دست هم دادند تا عظمت و حماسه بیافریند و اقتدار شیعه را به رخ جهانیان بکشانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  والمسلمین حسینی خراسانی در جمع زائران و نمازگزاران این مکان مقدس گفت: زیارت در فرهنگ دینی ما اهمیت و آداب خاص دارد.

وی در توضیح معنای زیارت گفت: زیارت به معنای دیدار با انگیزه و آثار خاص و در مکان و سرزمین خاص است. زیارت در فرهنگ دینی ما عملی است که با قصد قربت و به عنوان یک عبادت برای تقرب به ذات خدا انجام می شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: انگیزه زائر یک انگیزه توحیدی و الهی است؛ زیارت اعلام پایداری شیعه بر پیامی است که با امام خود بسته است، زائر با حضور در مشهد امام به او  می گوید من بر عهدی که با تو بسته ام وفا دارم، با دشمنان تو دشمن و با دوستان تو دوست و با همه هستی خود در خدمت شما هستم.

حجت الاسلام  و المسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «هر امامی بر عهده دوستان و شیعیانش عهد و حقی دارد که بهترین راه برای ادای حق زیارت امام معصوم(علیه السلام) است.» همچنین ایشان می فرمایند: « هر کس با هدف اعلام پایداری بر پیمانی که با امام بسته است به زیارت امام رود، خداوند او را از شفاعت این امام بهره مند خواهد ساخت».

عضو جامعه مدرسین زیارت اربعین را سنتی دینی و تاریخی دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام به خصوص تروریست های تکفیری اجیر شده با سنگدلی تمام قتل عام های وحشیانه راه انداختند تا رعب و وحشت در دل شیعیان ایجاد و کربلا را خلوت کنند، اما امسال اجتماع و حضور عظیم شیعیان از اقصی نقاط عالم در مراسم اربعین کربلا دنیا را مات و مبهوت کرده و سند افتخار شیعه شده است.

وی افزود: در این اجتماع عظیم همه دست به دست هم دادند تا عظمت و حماسه بیافریند و اقتدار شیعه را به رخ جهانیان بکشانند.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی خراسانی در پایان گفت: اجتماع عظیم اربعین یعنی به نمایش گذاشتن اقتدار، عظمت و شکست ناپذیری شیعه که باید یبش از پیش در رسانه ها بازتاب داشته باشد، تا شیعه پیرو امام حسین(علیه السلام) است سربلند و سعادتمند خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha