دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام رضا(ع)

حوزه / مراسم سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) امروز صبح با حضور آیت الله العظمی سبحانی، شخصیت های حوزوی و مردم ولایت مدار در مؤسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فاضل مرندی  به بیان روایتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)   که فرموده اند « خدا رحمت کند کسانی که علوم ومعارف دین را از اهل بیت (ع) یاد می گیرند و درجامعه ترویج و منتشر می کنند » اشاره کرد و گفت: علمی که از  علوم وحیانی، خاندان عصمت و طهارت (ع) گرفته شده باشد بهترین علم است.

وی افزود: اگر مردم بفهمند که علوم برگفته از اهل بیت (ع) دارای چه لطائف، حکمتها، و زیبایی های خاصی است، هرگز ازمعصومین (ع) دورنخواهند شد و از این خاندان نور و رحمت فاصله نخواهند گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین مرندی اظهار داشت: اگرجامعه اسلامی و دینی در مبانی معرفتی امامان معصوم (ع) اندازه ای تأمل می نمودند و بیشتر مطالب ائمه طاهرین (ع) را مطالعه و درک می کردند نه تنها از آنها پیروی می کردند؛ بلکه به این حقیقت و واقعیت می رسیدند هر که از این خاندان، دوری کند به خود ضرر  رسانیده و در نهایت به بیراه رفته است.

وی خاطر نشان ساخت: شیعه در سایه رهبران و پیشوایان دینی، قوی ترین، محکم ترین  فرهنگ مبانی وحیانی، عقلانی، معرفتی و اعتقادی را دردنیا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مرندی گفت:شیعه از غنی ترین فرهنگ بر خوردار است و حتی از نظر علمی نیز شیعیان در علوم مختلف پیش تاز هستند. اگر از این علوم وحیانی در سایه امامان معصوم (ع) به درستی استفاده نشود، جزء پیشیمانی چیزی را به همراه نخواهد شد و نتیجه آن مسلط شدن دشمنان است.

وی ادامه داد: اگر جامعه اسلامی سبک زندگی ائمه(ع) را اجرا کند، از هر گونه ظلم و فسادی در امان خواهد بود.

وی در پایان افزود: دشمن با اجرای برنامه های دقیق به دنبال این است که مردم و به خصوص قشرجوان را از مبانی اسلامی و دینی و کانون مهر و رحمت دور کند. بنابراین جامعه اسلامی باید بداندکه راه نجات و سعادت درگرو خوردن به آموزه های مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و جدا نشدن ازآنها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha