جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسن باریک بین - قزوین

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، فعالیت این دو نهاد درکنار هم را مقدمه حرکت به سمت وحدت حوزه و دانشگاه، اسلامی شدن دانشگاه ها و علوم انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین،حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین در سومین جلسه استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قزوین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، دبیر ستاد عالی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و مدیران حوزوی و آموزش و پرورش این استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برگزار شد بیان کرد:  بنیان فعالیت و تشکیل ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش راه کار مناسبی جهت آشنایی نمودن نسل جدید با معارف دینی است و امیدواریم که با تدبیر مسئولان حوزه ها و آموزش و پرورش توقعات این همکاری برآورده شده و خلاهای مقوله آشنایی با معارف دینی و تربیتی در نسل جدید و آینده جبران شود.

 وی افزود: اگر همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش به خوبی صورت گیرد امیدواری ها به وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر می شود و اگر برنامه های این ستاد  به صورت کاربردی انجام نشود بحث اسلامی شدن دانشگاه ها و اسلامی شدن علوم انسانی صورت نمی گیرد لذا هر چه قدر امروز تلاش شود در آینده زحمات کمتر می شود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سفر حجت الاسلام مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: حضور میدانی درعرصه های خدمتی باعث از میان برداشته شدن حجاب های اداری شده و موجب می شود تا مدیران  هم اطلاع دقیقی از میدان فعالیت ها داشته باشند و هم در برنامه ریزی ها و هم از کیفیت اجرای برنامه ها خبر داشته باشند.

حجت الاسلام باریک بین اظهار کرد: همکاری های به روز حوزه و آموزش و پرورش باعث انتقال  نیازهای بهتر به همدیگر شده و این کار باعث تدبیر بهتر امور می شود.

وی افزود: اگر چه تربیت انسان هایی با مراتب ایمان بالا امر مهمی است اما نظام آموزشی سنتی حوزه امروزه جواب گوی نیازهای زمان نیست و باید مهارت های لازم و متناسب با زمان در نظام آموزشی گنجانده شود. 

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: اگر نیازهای آموزش و پرورش به گونه ای تکلیف آور و موثر به حوزه های علمیه منتقل شود و حوزه ها هم از بازخورد همکاری با آموزش و پرورش به موقع باخبر شوند شاهد نتایج بهتری از این همکاری خواهیم بود.

حجت الاسلام باریک بین بیان کرد: در سطح استان هم مدارس امین و هم دفتر پاسخ گویی به پرسش های دینی فعال شده و علی رغم کمبود نیرو ی توانمند انسانی، حوزه ارتباط مستمری با آموزش و پرورش دارد و باید این همکاری ها به روز رسانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha