دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد محمدیان - نهاد نمایندگی دانشگاه

حوزه / رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، از افزایش 10 درصدی حضور زوج‌های دانشجو در مراسم ازدواج دانشجویی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، به نقل از ستاد اطلاع رسانی هجدهمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت»، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها امروز با اشاره به آغاز به‌کار هجدهمین طرح ملی همسفر تا بهشت که در مجتمع محبان امیرالمومنین(ع) مشهد برگزار شد، گفت: سال گذشته میزبان 32 هزار زوج بودیم و در این دوره نیز تاکنون بیش از 36 هزار زوج برای این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان این که هزینه تمامی این سفرها توسط رهبر معظم انقلاب تقبل شده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای ازدواج و همچنین استفاده از فضای معنوی شهر مقدس مشهد از اهداف مهم برگزاری این دوره‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با تاکید بر اصل اساسی ازدواج‌های آگاهانه و پایدار یاداور شد: ازدواج‌های دانشجویی نیز در زمره همین‌گونه ازدواج ها و از پایداری بسیاری برخوردار است.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان این که نخستین کاروان طرح همسفر تا بهشت از هفته آینده وارد مشهد خواهد شد، ادامه داد: این طرح تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و شهر مشهد میزبان 18 کاروان قبل از عید و 16 کاروان بعد از ایام نوروز خواهد بود.

وی با اشاره به حضور تقریبی 650 زوج در هر کاروان، گفت:‌ هزینه ایاب و ذهاب زوج‌ها تا شهر مشهد بر عهده خودشان است و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه هزینه اقامت، برگزاری کلاس ها و برنامه های فرهنگی تفریحی آن ها را برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، با اشاره به آمارهای نگران کننده طلاق در کشور، افزود: با این حال جای خرسندی است که تنها دو درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق می‌شود اما محققان مربوطه ‌باید برای این موضوع و این آمار بسیار خوب تحقیق به عمل آورند.

وی، آموزش را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کاهش نرخ طلاق دانست و اضافه کرد: در گذشته حلقه واسطین و خیرین ازدواج سبب افزایش این امر خیر بود که با توجه به شرایط فعلی جامعه، جای خالی این حلقه‌های مفقوده حس می شود.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها استفاده از افراد با تجربه در امر ازدواج را چه در درون دانشگاه و بیرون دانشگاه مؤثر اعلام کرد و افزود: این موضوع در برخی دانشگاه‌ها انجام شده اما هنوز در تمامی دانشگاه‌ها پایه‌گذاری نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان این که برای بیش از 2 هزار زوج مشهدی نیز سفر شمال در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: توکل به خدا و توکل به ائمه اطهار(ع) یکی از راه‌های تسهیل در امر ازدواج است که تاکنون نیز زوج‌های جوان دانشجو این موضوع را ثابت کرده‌اند.

وی با بیان این که نباید مشکلات را آنقدر بزرگ کرد که جوانان از تشکیل خانواده بترسند، تاکید کرد: بیش از 300 هزار جوان از طریق این‌گونه ازدواج ها، زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند و آمار نیز این را ثابت کرده است.

وی با بیان این که بیش از 3 هزار و 400 زوج دارای مهریه ای 14 سکه به پایین بوده اند، گفت:‌ برای امسال بیش از 13 هزار سهمیه عمره دانشجویی داریم.

گفتنی است هجدهمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت از سوم بهمن ماه سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری  ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha