دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه اصفهان با اشاره به ضرورت تربیت تخصصی مبلغ، به انتقاد از شیوه فعلی اعزام مبلغ پرداخت و گفت: امروز مشخص نیست، متولی اعزام مبلغ چه نهاد و سازمانی است.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، آیت الله سيد يوسف طباطبایی نژاد، در اولین نشست همفکری نخبگان تبلیغی و وعاظ استان اصفهان، با بیان این که اولین مساله مهم در امر تبلیغ روش و نحوه صحبت کردن و اثر گذاری در مخاطب است، گفت: تبلیغ دین فقط حسی نیست، بلکه عقلی هم هست؛ سخن مبلغ باید در دل مخاطب نفوذ کند و اثر گذار باشد، و از این نظر دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد متولی تربیت مبلغ وظیفه دشواری بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که تبلیغ یک فن است، بیان داشت: "شیوه تبلیغ" و "محتوای تبلیغ" دو موضوع از هم جداست، ولی ما متاسفانه تبلیغ را بسیار ساده گرفته ایم و نتیجه این می شود که در زمینه مبلغ متخصص با کمبود مواجهیم.

 وی با اشاره به تشکیل شورای تبلیغ در قم، به انتقاد از شیوه فعلی اعزام مبلغ پرداخت و گفت: امروز مشخص نیست، متولی اعزام مبلغ چه نهاد و سازمانی است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با استقبال از تشکیل نشست همفکری نخبگان تبلیغی و وعاظ برجسته استان، خاطرنشان کرد: باید با تشکیل کمیته های تخصصی به عنوان زیر مجموعه جامعه نخبگان تبلیغی و وعاظ، در خصوص مسائل مختلف همفکری شود و نتیجه آن، به شورای تبلیغ قم منعکس گردد.

 امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به این که مبلغ منبری خوب آن است که هم خوب حرف بزند و هم حرف خوب بزند، ابراز داشت: امر تبلیغ دین، مساله مهم و اساسی است و آن طور که باید و شاید شناخته نشده است، در اهمیت تبلیغ همین بس که کار پیامبران بوده است، لذا ما باید مسأله تبلیغ را مهم و با ارزش تلقی کنیم و بدانیم به این سادگی ها و بدون درس، تدبیر، تلاش و همفکری، کسی به درجه تبلیغی نمی رسد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این که تبلیغ ابزار خاص خودش را دارد، افزود:وقتی خداوند متعال در مورد حضرت موسی(ع) می فرماید: "اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ"، آن حضرت از خداوند  درخواست می کند "رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي"یعنی ابزار و ملزومات تبلیغ اثر بخش را از خداوند درخواست می کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha