دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آسیب های ماهواره

حوزه/ نشست «آسیب های ماهواره» با حضور اساتید، فضلای وطلاب حوزه در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، امید نیک داد، دبیر علمی این نشست با اعلام این خبر اظهار داشت: شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای یکی مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده دشمنان دین، معنویت و آزادگی در جهان است که هدف از راه ‌اندازی و فعالیت این شبکه‌ها تأثیرگذاری بر افکار، باورها و رفتارهای دینداران، ترویج فرهنگ و منش غربی، سکولاریسم و زمینه‌سازی برای پذیرش برتری و حاکمیت آنان بر جهان است.

وی افزود: در این راستا که در سا‌ل‌های اخیر صدها شبکه تلویزیونی ماهواره ای ایجاد شده است،به‌ صورت شبانه‌‌روزی برنامه‌های گوناگونی را پخش می‌کنند؛ برنامه‌هایی که بیش از هر چیز بنیان خانواده مسلمان را هدف قرار داده است.

نیک داد دستیابی به راهکاری مناسب جهت چاره ‌اندیشی در رابطه با این آسیب مدرنیته را نیازمند هم­اندیشی و بسیج شدنِ اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه فرهنگ دانست و گفت: این مسئله با تأمّل و تحقیق و اتخاذ راهکارهای لازم و هم اندیشی قابل بررسی و حل است.

وی افزود: برگزاری سلسله نشست‌هایی در این راستا، می­تواند زمینه­ای را فراهم سازد تا از نظرات اندیشمندان، صاحب نظران و دلسوزان استفاده شود و از آنان دعوت شود تا نظرات و راهکارهای خود را ارائه کنند.

دبیر علمی همایش ماهواره خاطرنشان کرد: به همین منظور، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های «ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی» نموده است که نخستین نشست با موضوع تحلیل و بررسی سپهر شبکه‌های ماهواره‌ای در ابعاد مختلف تربیتی، فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و ... پنج‌شنبه 9 بهمن ماه جاری ساعت 10 صبح در پژوهشکده باقرالعلوم( ع) با حضور دکتر سید محمدرضا خوش‌رو، از اساتید مرکز پژوهش‌های صدا و سیما نموده است.

وی درباره اهداف برگزاری این نشست‌ها گفت: آگاهی بخشی به جامعه و خانواده‌ها در جهت آسیب‌های تربیتی ناشی از برنامه‌های ماهواره، آشنایی مبلغان و استادان و...، با آسیب‌های ماهواره، جهت آگاهی بخشی به مخاطبان خود به‌ویژه خانواده‌‌ها، بررسی تأثیرات ماهواره بر بنیان خانواده، بررسی برنامه‌های ماهواره در مراحل مختلف رشد کودکی، نوجوانی و جوانی، بررسی تأثیرات ماهواره بر سبک زندگی و وظایف مبلغین و نهاد‌های دینی و فرهنگی در مواجهه با ماهواره از جمله اهداف برگزاری این نشست می باشد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: این نشست‌ها در سالن همایش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار می شود و شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha