جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام نیلی‌پور

حوزه/ مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان گفت: برخی جوامع اسلامی از فرهنگ یهود و نصارا متاثر شده و به سوی ارتداد فرهنگی و اجتماعی می‌روند، ظاهر آنها اسلامی است ولی باطن یهودی و نصارا دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام نیلی پور چهارشنبه شب در چهارمین مجمع عمومی انجمن مهدویت حوزه گفت: بحث ارتداد اجتماعی یکی از مسایل مهم بین ادیانی است که یکی از اولین این ارتدادهای اجتماعی در قوم حضرت موسی(ع) رخ داده است.

وی افزود: این مساله نشان می دهد که غیبت حجت خدا در بین مردم،  ممکن است به ارتداد اجتماعی منجر شود؛ و اینکه در آن زمان حضرت هارون در بین آنها حضور داشت، این مساله بیانگر اهمیت نقش رهبران دینی است.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان تصریح کرد: نمونه دیگر ارتداد اجتماعی را پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) مشاهده می کنیم که با رحلت حضرت رسول (ص) ارتداد اجتماعی اتفاق افتاد؛ این ارتداد اجتماعی بار سنگینی برای اسلام ایجاد کرد و با این که امام علی(ع) در بین مردم بودند این مساله روی داد.

حجت الاسلام نیلی پور گفت: غیبت بیش از هزار ساله حضرت مهدی(عج) حساسیت بسیاری ایجاد می کند که باید تلاش کنیم که از خسارت هایی که در دوران غیبت برای مستضعفین و یتیمان آل رسول(ص) روی می دهد کم کنیم.

وی افزود: ظهور نواصب یکی از عواقب دوران غیبت است؛ در این عرصه به دین داران در این زمینه هشدار داده شده است؛ تا قبل از ظهور طالبان و جریانات ناصبی تند، مانند داعش، این جریانات تند و خشن نامفهوم و نامحسوس بودند ولی امروز این جریان را بیشتر حس می کنیم.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان تصریح کرد: یکی از تصاویری که برای این دوران بیان شده است، دوران یتیمی است؛ در نقطه مقابل این روایات، کفالت یتیمان آل رسول(ص) را نیزشاهد هستیم.

حجت الاسلام نیلی پور گفت: ما امروز در دوران یتیمی شیعیان هستیم و می دانیم که در این دوران اگر کسی کفالت نشود آینده مبهمی دارد که حوزه کفالت فرهنگی این مردم را به عهده دارد.

وی افزود: «کرم خوردگی فرهنگی جامعه اسلامی، از پیش بینی های قرآنی و روایی است و در روایات ما به نشانه های آن اشاره شده است؛ این مبحث یعنی مردم از تفکرات دینی خود دست بکشند و به یهود و نصاری گرایش پیدا کنند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان تصریح کرد: قرآن بیان می کند که هر کس که تولای یهود و نصارا را بپذیرد، تابع آنها تلقی می شود که ظاهر آن اسلامی است و باطن یهودی و نصاری است.

حجت الاسلام نیلی پور گفت: برخی جوامع اسلامی مرتد می‌شوند یعنی فرهنگ یهودی و مسیحی غربی بر مغز آنها سوار می‌شود؛ در این عرصه دام های گسترده شیطان نیز مورد بحث قرار گرفته شده است که باید با این شبکه ها و دام ها نیز مبارزه کرد.

وی افزود: در این عرصه علما به دلیل اینکه غیور هستند و نسبت به دین غیرت دارند، باید با این بحران ها مقابله کنند؛ آنچه که در روایات مورد توجه قرار گرفته این است که با مدیریت عادی نمی توانیم، رسالت خود را در دوران غیبت ایفا کنیم؛ حتما باید با مدیریت بحران آشنا باشیم.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان تصریح کرد: مدیریت حضرت زینب(ع) مدیریت بحران بود و باید این مدل مدیریتی به خوبی بازشناسی شود؛ بار غیبت در این دوران به دوش علما گذاشته است و این بار باید مرحله به مرحله حمل شده  تا به ظهور منتج شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha