دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام نیلی‌پور

حوزه/ استقبال جهانیان از مکتب اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر و جدی تر می شود و ما مأموریم که خدا را به مردم بشناسانیم و مکتب شیعه(ع) را جهانی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، ظهر امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) ، در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، با اشاره به این که طلاب و روحانیون باید برغنای علمی خود بیفزایند، گفت:تحصیل علم اولین گام است، ما به عنوان طلبه مکتب امام صادق (ع) باید به سلاح علم مجهز شویم و بر علوم و اصطلاحات روز تسلط یابیم. چون عصر کنونی، عصر فناوری و ارتباطات است و با کوتاهی و تنبلی نمی توانیم متاعی را در دنیا عرضه کنیم.

رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان، تزکیه و تهذیب را از دیگر ضرورت های طلبگی برشمرد و ادامه داد: به شیخ انصاری گفتند :«طلبه ها درس بخوانند یا نماز شب بخوانند ؟ فرمود "طلبه باید هر دو را داشته باشد، چون نماز شب برای طلبه ها نورانیت و صفای دل و صفای دل هم برای ما علم می آورد ."

وی تصریح کرد: اگر طلبه توأمان به تحصیل علم و تزکیه نفس بپردازد، خداوند متعال هم چشمه های علوم را در وجود او می جوشاند و با معارف بیشتر آشنا می شود.

حجت الاسلام نیلی پور خطاب به طلاب جوان گفت: اگر شما مسیر تحصیل و تهذیب را همزمان طی کنید، خداوند چراغ علم در وجود شما روشن می کند و مراقب باشید جلوه های دنیایی اراده شما را در تهذیب و درس خواندن سست نکند

*دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع)

رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان در پایان تصریح کرد: استقبال جهانیان از مکتب اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر و جدی تر می شود و ما مأموریم که خدا را به مردم بشناسانیم  و مکتب اهل بیت(ع) را جهانی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha