شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ بدون تردید، دوام اسلام وابسته به حضور مردم است و حضور آنان به ایمان و اعتقادشان وابسته است، زمانی آنها در صحنه حاضر می شوند که به نظام اعتقاد داشته باشند و تحقق این اعتقاد، در گرو رسالت خطیر روحانیت در جامعه است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، شامگاه پنج شنبه، 24 اردیبهشت ماه، در افتتاحیه بیست و هفتمین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، اظهار کرد:  مرکز خدمات حوزه برای حمایت از ماموریت های روحانیت تاسیس شده است، این مرکز تشکیل شده تا روحانیون برای پوشاندن لباس عمل به وظایف خود کمک کند.

وی، حمایت مرکز خدمات از روحانیون را در راستای تحقق وظایف روحانیت دانست و ابراز داشت: حیات انقلاب در گرو رسالت خطیر روحانیت است، براین اساس این قشر برای تحقق رسالت خود نیازمند حمایت است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: بدون تردید، دوام اسلام وابسته به حضور مردم است و حضور آنان به ایمان و اعتقادشان وابسته است، زمانی آنها در صحنه حاضر می شوند که به نظام  اعتقاد داشته باشند و تحقق این اعتقاد، در گرو رسالت خطیر روحانیت در جامعه است.

وی تصریح کرد: روحانیت برای انجام رسالت خود به دو مقوله سخت افزاری و نرم افزاری نیاز دارد؛ آموزش، تهذیب، تبلیغ و ... بال نرم افزاری حوزه و روحانیت  و  پشتیبانی زاهدانه متناسب با زی طلبگی رسالت مرکز و بال سخت افزاری است، لذا ضرورت دارد  دیگر مراکز حوزوی بیش از گذشته با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی در تشریح سیاست ها و اهداف م مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور برای انجام خدمت بهتر، عنوان کرد:  هدفمندی خدمات، تاکید بر اینکه طلبه با استعداد و فعال و استاد برجسته و فعال که ستون حوزه علمیه است با دیگر اساتید و طلاب باید متفاوت داشته باشند، همچنین حمایت معنوی توام با حمایت مادی از جمله سیاست های مرکز خدمات است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به این که توجه به حمایت عاطفی در کنار حمایت مادی از اولویت ها و اصول مرکز خدمات است، گفت:  برخود لازم و ضرور ی می دانیم که  در کنار خدمات فرهنگی، می بایست پیوست فرهنگی برای  خدمات  داشته باشیم، چراکه خدمات مالی به تنهایی نمی تواند اهداف مرکز خدمات را تامین کند.

وی، توجه به خانواده های طلاب و روحانیون به عنوان تاثیرگذاران بر موفقیت و یا عدم موفقیت یک روحانی را از دیگر اولویت ها و سیاست های مرکز خدمات حوزه اعلام کرد و ابراز داشت: معتقدیم که باید ماموریت ها با تنوع کمی و کیفی همراه باشد.

 رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: حفظ کرامت و عزت طلاب و روحانیون در ارائه خدمات، از مهمترین اصول این مرکز است.

وی همچنین به اهتمام مسئولان و کارکنان مرکز خدمات حوزه های علمیه به رعایت عدالت در ارائه خدمات اشاره و اظهار کرد: استفاده از نرم افزارهای نوین رایانه ای در مرکز خدمات در این راستاست.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی یادآور شد: حمایت بیشتر از روحانیون مناطق محروم کشور از اولویت ها و سیاست های مهم تعیین شده در مرکز خدمات است. در حقیقت برخود لازم می دانیم که نسبت به روحانیون مبلغ در مناطق محروم کشور چتر حمایت خود را بیشتر بگسترانیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در پایان با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن، تاکید کرد: باید درک کنیم که ما در جنگ نرم به سر می بریم و چنانچه به آن کم توجه باشیم بیشترین ضرر و آسیب به انقلاب و نظام وارد خواهد آمد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha