جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبک زندگی اهل بیت

حوزه/ دبیر علمی همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) گفت: 470چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و در مجموع 322 مقاله دریافت گردید و 54مقاله در ارزیابی اول مورد توجه قرار گرفت و در ارزیابی دیگر 46 مقاله تایید نهایی شد سپس 12مقاله در کمیسیون های همایش ارایه گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شریفی پیش از ظهر امروز در همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) گفت: یکی از مناسب ترین راه های انتقال باورها و ارزش های اسلامی و مورد قبول ائمه(ع)، ترویج سبک زندگی آن بزرگوار است.

وی افزود: سبک زندگی بعد نمایشگرانه هویت باطنی انسان است و ابزاری برای نمایش عزت به هویت خودی است.

دبیر علمی همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) گفت: مناسب ترین راه ارایه چهره تابناک اهل بیت(ع) و  سبک زندگی آنان است؛ زیرا اگر دنیا محاسن کلام اهل بیت(ع) را بداند حتما تابع خواهد شد؛ نکته دیگری که اهمیت پرداختن به سبک زندگی اهل بیت(ع) را دوچندان می کند ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی در جوامع است و آمار بالای ناهنجاری‌ها سبک غربی جامعه اسلامی را تهدید می کند.

وی اظهارکرد:  سبک زندگی اهل بیت(ع) نرم افزار ساخت جامعه اسلامی است که این مفهوم از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است.

دبیر علمی این همایش خاطرنشان کرد: دشواری های پژوهشی در حوزه سبک زندگی اهل بیت(ع) ناشی از میان رشته ای بودن این بحث بود و این کار نیازمند تخصص های چند وجهی است؛ زیرا نو بودن مطالعات سبک شناسانه در کشور از دشواری هایی بود که پژوهشگران این همایش با آن روبرو بودند و فقدان مطالعات پژوهشی و علمی و تحقیقی در این زمینه کاملا مشهود بود.

حجت الاسلام  والمسلمین شریفی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات پژوهشگران، مطالعات قوی سیره شناسی و حدیث شناسی دارند، ولی این پژوهش ها متناسب با جامعه روز نیست که باید این نگاه کاربردی تر انجام شود.

وی گفت: ضعف مطالعات روش شناسانه در احراز سبک زندگی اهل بیت(ع) و بخشی نگری، برخی از پژوهشگران نسبت به سبک زندگی اهل بیت(ع) از دیگر ضعف های این همایش بود.

دبیر علمی این همایش خاطرنشان کرد: 470چکیده مقاله در دبیرخانه همایش ارسال شد؛ در مجموع 322 مقاله دریافت گردید و در ارزیابی مقالات دو مرحله لحاظ شد که 54مقاله از ارزیابی ها مورد توجه قرار گرفت و در ارزیابی دیگر 46مقاله تایید نهایی شد و 12مقاله آن در کمیسیون های همایش ارایه شد.

 حجت الاسلام والمسلمین شریفی اظهارکرد: 59نفر از اساتید حوزه و دانشگاه و 14مرکز علمی و پژوهشی کشور در این ارزیابی‌ها همکاری کردند.

وی گفت: برگزاری 10نشست علمی و تخصصی، انتشار 5شماره ویژه نامه علمی همایش، همکاری 5نشریه علمی و پژوهشی و چاپ مقالات، چکیده مقالات و نیز آثار همایش از دیگر ثمرات این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha