دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
سبک زندگی اهل بیت

حوزه/ کمیسیون های تخصصی همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) صبح امروز پس از مراسم افتتاحیه این همایش در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در  ادامه این همایش، ‌کمیسیون‌های تخصصی چهارگانه با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین محسن الویری، حمیدرضا مطهری، محمدرضا جباری و نعمت الله صفری برگزار شد.

در کمیسیون نخست همایش عملی پژوهشی سبک زندگی اهل‌بیت(ع)، مقالات روش شناسی استخراج سبک زندگی اسلامی از سیره اهل‌بیت(ع)، الگوی ایجاد و تغییر نگرش در سیره تربیتی اهل‌بیت(ع) و جایگاه میانه روی در سبک زندگی از دیدگاه اهل‌بیت(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن الویری ارائه شدند.

سیره پویا «چالش‌های فراروی عمل به سیره و راه برون رفت از آن»، سیره امامان شیعه در مواجهه با ولادت فرزندان و تبیین سبک زندگی مؤمنانه بر اساس خطبه 193 نهج البلاغه عنوان مقالات دومین کمیسیون تخصصی این همایش بودند که توسط حمیدرضا مطهری ارائه و تبیین شد.

همچنین در کمیسیون سوم، مقالات با موضوع بررسی و تأثیر خانواده بر تعلیم و تربیت کودکان با محوریت سیره ائمه اطهار(ع)، جستاری در مناسبات سبک زندگی اهل‌بیت(ع) و راهکارهای ارتقاء سلامت روانی فرزندان برگرفته از سبک زندگی اهل‌بیت(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جباری ارائه شد.

بر اساس این گزارش؛ سبک و راهبردهای آموزشی امام سجاد(ع) در بازسازی جامعه اسلامی، آسیب شناسی تحقق سبک زندگی اهل‌بیت(ع) (تحلیل اجتماعی) و درآمدی بر موضوع نظام کار، تجارت و مشاغل در تاریخ اجتماعی شیعیان عصر حضور ائمه(ع) عنوان مقالات سومین کمیسیون تخصصی این همایش بودند که توسط حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله صفری ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha