جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبدالفتاح نواب - دبیرخانه شورای عالی

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور از تدوین طرح "آمایش سرزمینی" و استخراج 66 محور از مطالبات مقام معظم رهبری و تدوین 50 طرح در این راستا خبر داد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين نواب، در جلسه اي با مسئولين حوزه علميه خراسان، در مشهدمقدس، گزارشي از اقدامات و مصوبات شوراي عالي ارائه داد و با اشاره به اين كه در يكي دو سال اخير تعاملات حوزه هاي علميه مشهد و قم افزايش چشمگيري یافته است، گفت: اميدوارم در اين ارتباطات و برنامه ريزي هاي مشترك به بهرمندي بيشتر از تجربيات يكديگر برسيم.

وی با تاکید بر این که ارتباطات و هماهنگي حوزه هاي علميه يك امر لازم است و بايد مورد توجه باشد، افزود: رويكرد شورای عالی حوزه های علمیه در دور ششم متفاوت شده است؛ يعني استان ها فعال شده و توانسته ايم آنها را در برنامه ريزي ها دخيل باشیم.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تصویب سياست هاي كلي و چشم انداز حوزه در این شورا، ابراز داشت: مصوبه خوبي در خصوص ساماندهي اساتيد به تصویب شورای عالی رسیده و در رابطه با نظام آموزشي هم به دنبال اين امر هستيم كه دوره گذار را طي كنيم، زيرا دروس فعلي پاسخگوي نياز جامعه نيست.

حجت الاسلام والمسلمين نواب همچنین از تدوين طرح آمايش سرزمينی در شورای عالی حوزه به منظور قانون مدار شدن راه اندازی مدارس علميه خبر داد و گفت: يكي ديگر از فعاليت هاي شورا استخراج رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 66 محور بود که برخی از آنها در عرصه سياستگذاري، در شوراي عالي مورد بهره برداري قرار گرفت و بخش دیگری نیز مربوط به مديريت حوزه می باشد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در پایان گفت: 50 طرح براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تدوين شد كه پس از پالايش، به 18 طرح عملياتي منتهی گردید.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام والمسلمين فرجام، مدير اجرائي حوزه علمیه خراسان و حجج اسلام علوي، مسئول دبيرخانه شوراي برنامه ريزي، مهدوي ارفع، معاون آموزش و پژوهش و قاسمي، مسئول دفتر ارتباطات و مديريت حوزه خراسان به بیان نظرات خود پرداختند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha