چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
بهرام پور اهواز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به استقبال خوب کشورهای همسایه برای استفاده از ظرفیت های حوزه، خواستار راه اندازی معاونت بین الملل در حوزه خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، در نشستی با معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور، در مدیریت حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به درپیش بودن اعزام کاروان های راهیان نور، اظهارداشت: اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، سبب گرایش خیل عظیمی از جوانان به معارف دینی و تغذیه فکری آنان شده است.

 وی، حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای حوزه و حوزویان دانست و ادامه داد: طلاب و روحانیون خوزستان با حضور در مناطق عملیاتی، جوانان را با آرمان های امام(ره) و شهدا آشنا کرده، آنان را در مقابل دسیسه های دشمنان بیمه می کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، وجود قومیت های مختلف در استان را از دیگر فرصت های ناب عنوان کرد و ابراز داشت: این فرصت می تواند خوزستان را از نظر اجتماعی با استان های همجوار و کشورهای همسایه پیوند زده و فرصتی ناب را برای مبلغان به وجود آورد.

*لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور، از تهدیدهای دشمن به عنوان فرصتی ویژه برای انگیزه بخشی و تقویت روحیه استکبار ستیزی در جوانان یاد کرد و گفت: باید با تبدیل تهدیدهای دشمن به فرصت، رزمنده های استوار و آگاه به مسایل روز را تربیت کرد.

*چشم انداز حوزه خوزستان

وی یکی از چشم اندازهای حوزه علمیه خوزستان را ورود به عرصه بین الملل دانست و ابراز داشت: وجود 50 مدرسه علمیه برادران و 30 مدرسه خواهران در این استان، عامل مهمی برای عرضه مبانی اصیل اسلام در سطح بین الملل می باشد، البته باید بستر آن نیز فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان یادآور شد: اگر حوزه خوزستان بتواند زیرساخت های فکری و اجرایی خویش را تقویت سازد، می تواند به عرصه بین المللی ورود کرده و فعالیت های خود را تا قلب اروپا وآفریقا گسترش دهد.

* شبکه الأهواز؛ تریبون نیروهای انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور با اشاره به راه اندازی شبکه ماهواره ای الأهواز از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان، اظهار داشت: این شبکه امروز به تریبون نیروهای انقلابی تبدیل شده و خوشبختانه آثار و بازخورد های مطلوبی در کشورهای همسایه داشته است.

وی، در پایان با اشاره به استقبال خوب کشورهای همسایه برای استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه خوزستان، خطاب به معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: وجود دفتر معاونت بین الملل حوزه در خوزستان به انسجام نیروهای مختصص این استان کمک شایانی می کند، لذا از شما برای همکاری راستای راه اندازی این دفتر کمک می طلبیم تا إن شاءالله زمینه شکوفایی استعدادهای ناب طلاب در عرصه حساس و مهم بین الملل نیز فراهم شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha