یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
محمد صادق يوسفعلي

حوزه / روحانيت جايگاه ويژه اي در انديشه هاي بنيان گذار جمهوري اسلامي داشته و نقش ستوني و محور اصلي را در دست گرفته و در عين حال مسئوليت تثبيت انقلاب و انديشه هاي امام را بر عهده دارد.

حجت الاسلام محمد صادق يوسفعلي، عضو جامعه روحانيت شيراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اظهارداشت: یکی از مباحث مهم در این راهپیمایی حضور روحانیون بود و نشان داد که این قشر فرهیخته همچون گذشته بصورت فعال در همه عرصه ها حضور دارند.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نسبت به روحانيت و پرچمداري آنها از بدو انقلاب نگاه ويژه اي داشتند ، به گونه اي كه همواره عزيزان روحاني را پيشكسوت نهضت و طلايه دار انقلاب مي دانستند و از آنها مي خواستند مراقب باشند كه اين انقلاب و نهضت به انحراف كشيده نشود.

عضو جامعه روحانيت شيراز، گفت: امام خميني (ره) بارها نقش روحانيت در انقلاب و نهضت را يادآوري كرده و رهنمودهايي به روحانيت در قبال وظايفشان نسبت به مردم و آرمانهاي انقلاب متذكر مي شدند.

مسئول مدرسه علميه بيت المهدي (عج) شيراز افزود: از سال 1342 كه اين نهضت آغاز شد ، در تمام نقاط كشور اطلاع رساني و بيدارگري امام توسط روحانيت پيام رساني شده است.

وی با بيان اينكه روحانيت ستون انقلاب اسلامي است  یادآور شد: روحانيت جايگاه ويژه اي در انديشه هاي بنيان گذار جمهوري اسلامي داشته و نقش ستوني و محور اصلي را در دست گرفته و در عين حال مسئوليت تثبيت انقلاب و انديشه هاي امام را بر عهده دارد.

حجت الاسلام یوسفعلی، در پايان تاکید کرد: روحانيت بايد در كنار مردم نسبت به نقش اساسي و الهي خود انجام وظيفه كرده و ارزشها و انديشه هاي امام خميني (ره) را به جوانان امروز و جهان اسلام تزريق نمايند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha