دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که خاستگاه انقلاب بحرین مذهب نبوده است گفت: مردم بحرین خواهان استقلال، آزادی، وحدت ملی، عدالت شهروندی برابر و پارلمان حقیقی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که انقلاب بحرین برای تحقق خواسته‌های حداقلی صورت گرفته است اظهارداشت: داشتن پارلمانی واقعی و اینکه هر شهروند حق یک رأی داشته باشد خواسته‌های حداقلی هستند که مردم بحرین برای رسیدن به آن‌ها قیام کردند.

وی بیان کرد: متأسفانه نظام آل خلیفه بر پایه تبعیض مذهبی حقوق اکثریت شیعیان را در انتخاب نمایندگان مجلس به رسمیت نمی‌شناسد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: حاکمان بحرین دموکراسی یعنی هرکسی یک رأی داشته باشد و نماینده باید نماینده اکثریت مردم باشد را به رسمیت نمی‌شناسد و در این کشور نماینده بر پایه مذهب و در واقع بر پایه خواست نظام آل خلیفه و در چارچوب این نظام  انتخاب می‌شود.

وی عنوان کرد: نظام آل خلیفه نه تنها به خواسته‌های حداقلی مردم بحرین تن نمی‌دهد، بلکه با گلوله، زندان، شکنجه و با به صحنه کشاندن نیروهای نظامی آل سعود درصدد سرکوب تظاهرات مردم است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: نظام آل خلیفه با دادن تابعیت بدون حد و مرز به اتباع کشورهای دیگر مانند پاکستان و افغانستان و استخدام نیروهای خارجی در تلاش تغییر ترکیب جمعیتی و سرکوب قیام مردم است.

وی با بیان اینکه خاستگاه انقلاب بحرین مذهب نبوده است گفت: مردم بحرین خواهان استقلال، آزادی، وحدت ملی، عدالت شهروندی برابر و پارلمان حقیقی هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سرکوب خشن و نقض حقوق بشر توسط آل خلیفه اوضاع بحرین را بحرانی کرده است مطرح کرد: انقلاب مردم بحرین در چارچوب خواسته‌های به حقشان و اصول و ضوابط مورد ادعا در دموکراسی بوده است و سازمان‌های حقوق بشر و شورای امنیت و کشورهای استکباری که ادعای حقوق بشر دارند، ولی از نظام آل خلیفه دفاع می‌کنند در واقع نشان دادند که ادعای آن‌ها دروغ است.

وی بیان کرد: انقلاب مردم مظلوم بحرین با صبر و متانت و استقامت به راهش ادامه خواهد داد و باید بدانند اگر چه شکنجه‌های فراوان ممکن است آن‌ها را محدود کند، اما بالأخره نظام آل خلیفه به جز تسلیم به خواسته‌های قانونی مردم هیچ راه دیگری ندارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به پیروزی انقلاب مردم یمن گفت: پیروزی ملت یمن و انقلابشان شاید حلقه‌های مخاطره آل سعود و آل خلیفه را برای تن دادن به خواسته‌های مردم بحرین بیشتر کند.

وی با اشاره به نقش مهم رهبری روحانیت در انقلاب بحرین بیان کرد: روحانیت بحرین با حقانیت، حکمت، شجاعت و هوشمندانه عمل کردن، مردم بحرین را برای تحقق یک انقلاب حمایت می‌کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha