پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
م

حوزه/ رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی گفت: یکی از کارکردهای دین، ایجاد جامعه پذیری و الفت در میان افراد جامعه است و اگر امروز به نام دین به تعارضات در جامعه دامن زده می شود، تحقیقاً این پدیده دینی نموده و انحرافی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره شیخ طوسی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزارشد اظهارداشت: شجره مبارکه جشنواره پژوهشی شیخ طوسی ،امروز به یک درخت تناور تبدیل شده که پس از 17سال تلاش علمی، امروز این جشنواره به عنوان رویدادی شناخته شده در جامعه علمی کشور خودنمایی می‌کند.

وی افزود: یکی از کارکردهای دین، ایجاد جامعه پذیری و الفت در میان افراد جامعه است و اگر امروز به نام دین به تعارضات در جامعه دامن زده می شود، تحقیقاً این پدیده دینی نیست و انحرافی است.

دبیر جشنواره  شیخ طوسی بیان کرد: در گذشته به‌نام افتخار، ثروت و یا سرزمین، جنایاتی از بشر سر زده و این کشتار به نام دین از پدیده های انحرافی می‌باشد، زیرا دشمن به دنبال ارائه چهره‌ای ضد انسانی از دین است.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی اظهارکرد: یکی از عوامل شتابنده در عرصه تکفیر، دامن زدن به اختلاف‌های بین مسلمانان از سوی دشمنان است و این نقشه از سوی آنها به شکل مستمر ادامه دارد.

استاد جامعه المصطفی گفت: امروزه در همه عرصه به ویژه رسانه‌ها سعی می شود که چهره اسلام را مخدوش کنند؛ همین غربی ها در تاریخ خودبدترین جنگ ها را به بهانه دینی و فرقه ای تجربه کرده اند.

وی افزود: امروز عده ای در تلاش هستند تا این گونه جلوه دهند که امروز اسلام به مشکلی بزرگ در جهان مبدل شده، در حالی که سابقه تاریخی نشان می دهد نقش مسلمانان در طول تاریخ جزو کمترین نقش ها بوده و دیگران در این زمینه پرونده های سنگینی دارند.

دبیر جشنواره شیخ طوسی بیان کرد: وظیفه امروز حوزه های علمیه ما بررسی عالمانه این جریانات و آشکار کردن سستی نظرات آنها و ارایه پاسخ دقیق دین به این مباحث است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی اظهارکرد: انگیزه همه این فعالان در عرصه تکفیر نیز حرکت عامدانه در نقشه استکبار و استعمار نیست و بسیاری از آنها با انگیزه دینی وارد این جریان می شوند؛ ولی آنها با جهالت خود، همراه با نگاه انحرافی و اشتباه به دین در این نقشه بازی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی گفت: ضرورت داشت که یک مرکز بین المللی همچون المصطفی که رسالتش پاسخ به نیازهای امت اسلامی است، نسبت به چنین موضوع خطیری، حساسیت نشان دهد و این موضوع به عنوان موضوع ویژه هفدهمین جشنواره شیخ طوسی انتخاب شد.

وی افزود: تعیین این موضوع بیانگر احساس مسئولیتی است که المصطفی نسبت به این مهم در جهان اسلام دارد و حضور این تعداد شرکت کننده بیانگر این واقعیت است.

 رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی بیان داشت: با توجه به اهمیت نامه رهبری به جهان غرب و ضرورت ایجاد زمینه‌های گفتگو با دنیای جدید، موضوع جشنواره سال آینده بحث گفتگوی اسلام و جهان معاصر تعیین شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha