یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
78

حوزه/ امروز مرزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بسیار وسیع تر از مرزهای جغرافیایی است و در کشورهای دیگر نیز نفوذ کرده و باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، میکائیل جمال پور، در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول و رابطین خواهران و فعالان کانون های مساجد آذربایجان شرقی، در دانشگاه تبریز، گفت: مسجد سنگر اسلام است و مسجدی که فعال و پرکار باشد، نقش یک سنگر را در عصر حاضر ایفا می کند.

ویدر ادامه با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه، ابراز داشت: مساله فرهنگ، مشکل ترین و پرابهام ترین مساله در کشور است و از طرفی اقدامات ضدفرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی، فعالیت در عرصه فرهنگ را مشکل تر کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به معنای مدیریت فرهنگ، تصریح کرد: فرهنگ به معنای هنر کشیدن یک مجموعه به سمت جلو و مدیریت نیز هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران است.

وی تاکید کرد: فعال فرهنگی مانند کسی است که روی یخ راه می رود، چه بسا برخی از کارهای فرهنگی تاثیرات ضدفرهنگی بر یک مجموعه می گذارند.

جمال پور در ادامه با اشاره به اقدامات ضدفرهنگی دشمنان علیه اسلام، گفت: کشیش جونز آمریکایی با طرح قرآن سوزی و غیرالهی و غیربشری دانستن قرآن توسط سلمان رشدی همگی، اقداماتی بود که در سال های گذشته علیه اسلام و قرآن انجام شد تا مقدسات مسلمانان را زیر سوال ببرند.

این استاد دانشگاه بر ضروت انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرد و افزود: باید کارهای فرهنگی با هدف تربیت انسان مکتبی، تبلیغ دین خدا، حفظ دستاوردهای نظام، عمل به مسئولیت و تکلیف و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) انجام شود تا تهاجم فرهنگی دشمن بی اثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ما ایرانیان با فرهنگ دینی، فرهنگ ملی و فرهنگ منطقه ای زندگی می کنیم، تاکید کرد: امروز مرزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بسیار وسیع تر از مرزهای جغرافیایی است و در کشورهای دیگر نیز نفوذ کرده است.

جمال پور ادامه داد: فرهنگ یک مقوله جمعی و امر مشترک بین انسان هاست و دولت ها و حکومت ها در برابر فرهنگ جامعه بی مسئولیت نیستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: فرهنگ باید مدیریت شود و عناصر و شخصیت های فرهنگی باید خودشان بصیرت داشته باشند.

وی همچنین نسبت به آسیب های فرهنگی هشدار داد و اظهار داشت: رکود و در جا زدن، ضعف مخاطب شناسی و فقدان برنامه ریزی از آسیب هایی است که فرهنگ را تهدید می کند.

جمال پور، مناسک و شعائر دینی، نماز جماعت، مکبری، موذنی، برپایی دعا و روضه را از ابرازهای کار فرهنگی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha