شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
78

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: روحانیون با نوع برخورد خود، نقش موثری در جذب نسل جوان و مردم به مسجد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، محمد هادی نیا، در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول و رابطین خواهران و فعالان کانون های مساجد آذربایجان شرقی، در دانشگاه تبریز، با تاکید بر اهمیت مدیریت فردی در عرصه فرهنگ، گفت: مدیر فرهنگی ابتدا باید خود مدیر باشد و مدیریت و فرهنگ را در رفتارش به طور عملی نشان دهد.

وی افزود: علم و آگاهی تنها به معنای مهارت نیست، مهارت ابتدایی مورد نیاز فرد در عرصه مدیریت فرهنگی، مهارت های زندگی می باشد و هدف از این مهارت ها، پیدا کردن راه حل است.

هادی نیا بر ضرورت خودآگاهی مدیر فرهنگی تاکید کرد و ابراز داشت: یک مدیر فرهنگی باید نقاط قوت و ضعف، خواسته ها و امیال  خود را بشناسد تا با شناخت کامل خود بتواند بر مجموعه ای مدیریت کند.

هادی نیا ادامه داد: ارتباط موثر یکی از عوامل موثر جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است. مدیر باید با ارتباط کلامی و غیرکلامی برای انتقال هیجانات و احساسات خود، افراد را با کشش برخورد خود به سمت مسجد و کانون جذب کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تاکید کرد: روحانیون با نوع برخورد خود نقش موثری در جذب نسل جوان و مردم به مسجد دارند.

وی، رابطه بین فردی را یکی دیگر از مهارت های مدیریت فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: روابط بین فردی تاثیرات فراوانی در دوست یابی و سلامت روانی دارد که در شکل گیری اجتماع و جمع سالم موثر است.

هادی نیا توان حل مساله، تفکر خلاق و استفاده از تجربیات و تفکر انتزاعی، تفکر انتقادی و تحلیل اطلاعات و تجارب را از دیگر لوازم یک مدیر فرهنگی برشمرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha