یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 345053
۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
نظری آذربایجان شرقی

حوزه/ استاد حوزه علمیه تبریز با تاکید بر اینکه به بیهوشی فرهنگی دچار شده ایم، گفت: با برگزاری چندجلسه و سخنرانی های تکراری نمی توان دین و فرهنگ را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول و رابطین خواهران و فعالان کانون های مساجد آذربایجان شرقی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به تلاش غرب برای تغییر فرهنگ مردم، ابراز داشت: استفاده از ماهواره شرکت در عملیات علیه نظام اسلامی است، عقبه فکری نوجوانان و جوانان از طریق برنامه های ماهواره ای تغذیه می شود و بسیاری از ما از خاکریز عملیاتی دشمن که برای خود زده بی خبریم.

وی با تاکید بر اینکه ما به بیهوشی فرهنگی دچار شده ایم، گفت: با برگزاری چندجلسه و حرف ها و سخنرانی های تکراری نمی توان دین و فرهنگ را حفظ کرد، شورای فرهنگ عمومی باید جامعه را رصد کند.

حجت الاسلام نظری همچنین با اشاره به تاثیر حضور روحانیون در جامعه، تصریح کرد: در هر روستایی که روحانی حضور دارد هم درصد طلاق کم بوده و هم میزان استفاده از ماهواره در سطح پایینی است.

*تفاوت تمدن اسلامی با تمدن غرب

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به تفاوت گفتمان  غرب و اسلام، خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی، وجود را بزرگ تر از ماده می داند، اما جهان بینی غرب، مادی است و همه چیز را در این دنیا خلاصه می کند.

وی افزود: غرب تنها رأی اکثریت را با حقیقت یکی می داند و با این سیاست، پرچم لیبرال دموکراسی را در دنیا تبلیغ می کند، یعنی اصل هر چه مردم دلش می خواهد، مبنای تمدن غرب است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به نظریه پایان تاریخ فوکویاما، خاطرنشان کرد: علت اسلام هراسی و شیعه هراسی غرب، این است که شیعه را مزاحم نظریه پایان تاریخ می دانند. غرب پیامبر اسلام(ص) را تئوریسین خشونت معرفی می کند و قرآن را به دست داعش داده و با نوشتن نام حضرت محمد(ص) در پرچم تکفیری ها، آن ها را به میدان کشت و کشتار شیعیان و مسلمانان فرستاده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: بازیگران میدان غرب از استراتژیست ها خط می گیرند، آن ها تا دین و قرآن را از مسلمانان نگیرند از پای نخواهند نشست.

*نقش مسجد در جنگ نرم

وی همچنین با اشاره به نقش موثر مسجد در حفظ اسلام، عنوان کرد: مساجد ما به جایی که آن گونه باید برای حکومت اسلامی عصر ما زینت باشند، نرسیده اند، تنها با اقامه نماز جماعت در مساجد نمی توان دین را حفظ کرد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که مسجد در جنگ سخت هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد، ابراز داشت: نیروهای انقلابی باید در مساجد تربیت شوند، برهمین اساس رابطه بین مسجد و مدرسه و مسجد و دانشگاه ضروری است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مساجد باید فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج کنند، تصریح کرد: در جنگ سخت، تمام نیروهای مردمی در جنگ حضور نداشتند، وضعیت جنگ نرم از آن بدتر است و بسیاری از مردم هنوز جنگ نرم را باور ندارند، باید یادواره شهدای بیداری اسلامی در مجامع علمی برگزار شود، چرا که جنگ به طور جدی آغاز شده است.

*قدرت شیعه

حجت الاسلام نظری به تلاش غرب برای سلطه بر خاورمیانه اشاره کرد و اظهار داشت: غرب با دومینوی سیاسی، تفکر سلطه بر خاورمیانه را در سر دارد و برهمین اساس به عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و... تهاجم نظامی کرد، اما تجمع میلیونی شیعیان در کربلا در روز عاشورا و اربعین، قدرت شیعه را به رخ جهانیان کشاند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha