پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
جبارزاده

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که انقلاب اسلامی حرکتی عمیق، پویا و بالنده است، گفت: تحقیر آمریکا به عنوان قدرت برتر را نخستین دستاورد جهانی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در همایش گرامیداشت قیام 29 بهمن 56 مردم تبریز با عنوان«تبریز، شهر کهن و شهر پیشگام در پیروزی انقلاب اسلامی ایران»با بیان این که انقلاب اسلامی حرکتی عمیق، پویا و بالنده است، گفت: قیام مردم تبریز در 29 بهمن 56 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات ملت ایران علیه رژیم طاغوت بود.

وی ادامه داد: این قیام دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی بود که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم، در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت و راه امت اسلامی را به راه خونینی که در پیش روی داشت پیوند داد.

جبارزاده با یادآوری فرازهایی از تاریخ مبارزات مردم تبریز علیه استبداد و استعمار، گفت: قیام 29 بهمن تبریز رویاهای دروغین طاغوت را به کابوس مبدل کرد و تنها 40 روز پس از حادثه خونین 19 دی قم، خون انقلاب و نهضت در رگ‌های تبریز جاری شد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: نهضت امام خمینی(ره) بعد از قیام 29 بهمن به یک قیام سراسری تبدیل و در نهایت به بهار پیروزی در 22 بهمن ختم شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی معجزه بود و اعجاز این حرکت به عنوان چکیده قرن ها اندیشه و آرمان الهی، بیشتر از این جهت جلوه گر شد که تمام تحلیل ها و دیدگاه‌های رایج سیاسی را برهم زد.

جبارزاده افزود: انقلاب اسلامی، نظریه پردازان علوم اجتماعی و سیاسی را شگفت زده کرد و آنها را واداشت که به خطا در پیش بینی های خود اعتراف و از انقلاب اسلامی به اعجاز در عالم سیاست تعبیر کنند.

وی، تحقیر آمریکا به عنوان قدرت برتر را نخستین دستاورد جهانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: جوانان مبارز در نخستین بازتاب‌های انقلاب اسلامی، مبارزه را به سوی امپریالیسم جهانی هدایت کردند و مبارزه آنها سبب شعله‌ور شدن آتش کینه‌های فروخفته جهان سوم شد.

وی گفت: در طول تاریخ، پرونده انقلاب اسلامی ایران با همه تلاش های پنهان و آشکاری که برای سرکوب آن صورت گرفت، هیچ‌گاه بسته نشد و در هر ورق از آن، نام و عنوان یک حرکت و نهضت ذکر شده است.

جبارزاده با اشاره به این که اغلب انقلاب‌ها با گذشت اندک زمانی دچار انحراف و تغییر ماهیت شمی شوند، افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود شدت فشارهای درونی و بیرونی که در قالب محاصره اقتصادی، تحمیل جنگ همه جانبه، هجمه فرنگی ظاهر شد، نه تنها دچار آسیب نشد، بلکه همین فشارها پایه های انقلاب را مستحکم تر ساخت و فرزندان انقلاب را آبدیده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز جامعه ما در تداوم همان اعجاز، چشم جهانیان را به تعجب گشوده است، زیرا هر روز که رویدادی رخ می دهد، نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از گذشته آشکار می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha