یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدهامتان

حوزه/ نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان پیش از ظهر امروز با معرفی برگزیدگان در 6 بخش قرآنی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان، پیش از ظهر امروز در اهواز به کار خود پایان داد.

در این همایش، که با قرائت پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی آغاز شد، همایون قنوانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به بیان نکاتی پیرامون برگزاری این دوره از مسابقات سراسری پرداخت و اظهار داشت: به راستی که استان خوزستان یکی از پایگاه‌ها و مراکز مطرح در حوزه فعالیت‌های قرآنی و دینی است و حضور قاریان برجسته از بخش‌های مختلف این استان در رشته های گوناگون قرآنی مهمترین علت بر این مدعا است.

قرآن و نقش آن در زندگی بشر

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دومین سخنران پیرامون نقش قرآن در زندگی بشر گفت: قرآن سراسر نور، پند و اندرز است، اما متأسفانه ما از آن خوب استفاده نکرده ایم.

وی با بیان این که فعالیت های قرآنی باید از دل مساجد بیرون آیند، اذعان داشت: بنا به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی، مساجد سنگر بوده و باید تعلیم و تعلم های قرآنی در این سنگرشکل گرفته و از آنجا نیز بیرون آیند.

عمل به قرآن سبب عاقبت به خیری می شود

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در ادامه این همایش، با بیان این که عمل به قرآن سبب عاقبت به خیری انسان می شود، گفت: به یقین این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان، یکی از جلوه های بسیار ارزشمند ارتباط با قرآن است که باید مفاهیم و معارف این کتاب آسمانی در جامعه ترویج گردد؛ چرا که عمل به سیره و رهنمودهای قرآن سبب عاقبت به خیری انسان می شود.

دوری از یاد خدا ضلالت و گمراهی را به همراه دارد

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور، نیز دوری از خدا و قرآن را سبب ضلالت و گمراهی انسان دانست و گفت: خداوند متعال در آیه 24 سوره طه بیان می کند که «وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا» و این بدان معناست که هرکس از یاد خدا دوری کند زندگی سختی خواهد داشت؛ پس به ریسمان الهی چنگ زنید که عاقبت به خیری شما در این مهم است.

پایان کار مسابقات با تقدیر از برگزیدگان

لازم به ذکر است: در پایان این همایش، برگزیدگان مرحله کشوری نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان در رشته های ترتیل، قرائت، تفسیر و حفظ جزء 10، 20 و کل قرآن کریم معرفی و هدایایی نفیسی به رسم یادبود به آنها اهداء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha