جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استقلال مالی حوزه را سبب حفظ هویت حوزه ها دانست و گفت: این مهم بدان معنا نیست که نظام، نباید از حوزه ها که نقش کادر سازی را بر عهده دارند، حمایت نکند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن رباني، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اهواز، استقلال مالی حوزه را سبب حفظ هویت اصلی حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: از گذشته تا کنون، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همه بزرگان حوزه بر این مهم که حوزه باید از نظر مالی مستقل باشد، تأکید داشته و دارند.

وی افزود: البته این مهم، بدان معنا نیست که نظام، نباید از حوزه های علمیه که نقش کادر سازی و تربیت نیروهای کاربردی کشور را بر عهده دارند، حمایت نکند، بلکه باید حمایت از حوزه همچون سایر مراکز علمی، پژوهشی بدون وابستگی باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، با تأکید بر اینکه حمایت از حوزه نباید سبب وابستگی شود، ابراز داشت: دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی، حوزه های علمیه را در راستای نیل به اهداف متعالیه نظام یاری کرده و ضمن حفظ استقلال مالی آن، از ظرفیت هایی که در نظام وجود دارد برای حمایت از این دستگاه مقدس استفاده کنند.

وی به نقش مرکز خدمات حوزه های علمیه در استقلال مالی حوزه اشاره کرد و گفت: با عنایت مقام معظم رهبری، مرکز خدمات تلاش دارد تا ظرفیت های موجود نظام اسلامی را در جهت حمایت از نیروهایی که مشغول تحصیل، تدریس و خدمت در حوزه هستند، ساماندهی و مدیریت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، با تأکید بر این که یکی از فعالیت های اصلی مرکز خدمات حوزه تلاش برای ارتقاء ظرفیت های طلاب و روحانیون است، تصریح کرد: یکی از سیاست های مرکز خدمات حمایت از سیاست های تحولی حوزه است به صورتی که اقداماتی هدفمند را برای نیل به پیش برد چشم انداز حوزه انجام دهد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پایان با بیان این که تلاش برای ارتقاء ظرفیت های روحانیت و به حداقل رساندن نیازمندی های آنان، از اهداف مرکز خدمات حوزه است، اظهار داشت: به یقین حمایت هدفمند از استعدادها، محققین، مبلغین، مدرسین و طلاب برتر زمینه رشد و نوآوری حوزه را در پی خواهد داشت که امید است به شیوه مطلوبی انجام شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha