پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
طهماسبی قزوین

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه سعادت خواهی انسان امری فطری و انکار ناپذیر است، رعایت سبک زندگی اسلامی و دینی را موجب سعادت و خوشبختی همه جانبه در دنیا و آخرت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی، امروز در همایش علمی و آموزشی ازدواج و سبک زندگی دینی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قزوین برگزار شد، گفت: سبک زندگی دینی، یعنی داشتن رفتاری منظم، مدیریت شده، ضابطه مند و روشمندکه باید در چارچوب دین اسلام و بایدها و نبایدهای اسلامی صورت گیرد.

وی افزود: این سبک زندگی یک امر آرمانی و دست نیافتنی نیست، بلکه دارای مولفه ها و معیارهایی است که می توان با مورد توجه قرار دادن احکام و معارف الهی به آن دست یافت.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به آداب و رسوم زندگی جامعه فعلی، عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی و دینی در جامعه فعلی ما رواج داشته و رعایت حجاب از طرف بانوان، بسم الله گفتن در شروع کارها و... همه نمودهایی از این نوع سبک زندگی است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر توجه دادن مردم و مسئولین به این نوع سبک زندگی، حرکت به سمت آرمان ها و مرحله کامل و ایده آل سبک زندگی اسلامی است که می توان سبک زندگی فعلی را با رعایت بیشتر معیارهای اسلامی، بهتر کرد.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: انسان به طور ذاتی و فطری سعادت خواه بوده و هیچ کس هم نمی تواند این موضوع را انکار کند و سبک زندگی اسلامی و دینی هم، سعادت دنیا و آخرت را به دنبال داشته و انسان را به خوشبختی همه جانبه می رساند.

وی افزود: در سبک زندگی اسلامی هر چه زندگی مطابق با معیارهای الهی و اسلامی بوده و اعمال و رفتار ما رنگ اسلامی و دینی به خود بگیرد به سعادت و خوشبختی نزدیک تر می شویم.

امام جمعه الوند بابیان اینکه اسلام با امور غریزی مخالفت ندارد، گفت: اسلام به تعطیلی غرایض فتوا نداده است،  بلکه به تعدیل غرایض امر کرده و مطابق با این معیار، سبک زندگی اسلامی با لذایذ و غرایض مخالف نیست، بلکه آن را در چارچوب احکام دینی و اسلامی هدایت می کند.

این کارشناس مذهبی با ذکرحدیثی از پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مطابق فرمایش پیامبر اکرم(ص) مقدس ترین بنا در عالم، بنای ازدواج است و سبک زندگی دینی رابطه مستقیمی با ازدواج دارد.

حجت الاسلام طهماسبی خاطر نشان کرد: در تعالیم دینی، امور ذاتی و مثبت را فطرت و فریضه و امور منفی را غریزه می نامند و اسلام هیچ وقت مخالف فرایض، غرایز و لذایذ نیست و ازدواج کردن عین اشباع فرایض و غرایض است، اما باید در چارچوب احکام و مباحث دینی باشد.

وی افزود: ازدواج مصداق بارز سبک زندگی اسلامی است که بسیاری از مولفه های دینی این سبک، در دامن ازدواج شکل گرفته و بسیاری از مشکلات روحی و روانی انسان از طریق ازدواج حل می شود.

امام جمعه الوند تاکید کرد: ازدواج هیچ منافاتی هم با درس خواندن ندارد و می توان هم ازدواج کرد و هم درس خواند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به نقشه های دشمنان برای دور کردن جامعه از آموزه های دینی و اسلامی، گفت: ایمان و عقیده جزو مباحث مهم زندگی دینی و اسلامی است ولی متاسفانه امروزه یکی از آفت های مهمی که دامن گیر جامع هشده ضعف عقیده و ایمان است و دشمنان هم از راه های مختلف ایمان و عقیده مردم  را هدف گرفته اند چون می دانند با گرفتن ایمان و عقیده همه چیز را می توان هدف قرار داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha