دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله تاکندی قزوین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: خانواده ها باید با تربیت دینی فرزندان، در راه اعتلای فرهنگ اصیل انقلابی و شیعی از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله علی محمدی تاکندی، در دومین همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیون استان قزوین، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان، گفت: فرزندان همچون دستگاه های گیرنده ای در مقابل والدین خود هستند و هر رفتاری که آنها داشته باشند، فرزندانشان نیز از آن الگوبرداری می کنند.

وی افزود: آینده اجتماعی و شخصیتی هر فرد به خانواده ای که در آن تربیت یافته بستگی دارد و اگر خانواده اصیل و دارای فضیلت و اهل علم باشد، فرزندان هم افرادی با فرهنگ و فضیلت تربیت خواهند شد.

استاد حوزه علمیه قزوین با ذکر این نکته که فرزندان طلاب و روحانیون باید از هر لحاظ نمونه و ممتاز باشند، بیان کرد: خانواده ها و فرزندان طلاب و روحانیون باید با توجه به کارکرد و وظیفه این قشر در جامعه، از همه لحاظ نمونه، ممتاز و الگوی یک مجموعه موفق و دارای علم و فضیلت باشند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون هم باید برای تربیت و ارتباطات عاطفی با فرزندان وقت کاغی را اختصاص داده و از دوران کودکی مباحث مهم دینی و تربیتی را به فرزندان منتقل نمایند تا شاهد تربیت انسان های عالم و فرزانه باشیم.

آیت الله تاکندی شخصیت هر فرد را نماینده اصالت خانوادگی او عنوان کرد و گفت: از آنجا که خانواده اولین و تاثیرگذارترین محیط و نهاد در شکل گیری شخصیت است، نحوه رفتار افراد مختلف خانواده با یکدیگر و طرز رفتار شخص در ارتباطات خود با دیگران، نشان دهنده تربیت و اصالت خانوادگی اوست.

وی افزود: والدین باید در برخورد با یکدیگر و در برابر کودکان، با احترام و با صلابت رفتار کنند تا فرزندان هم با الگوگیری از آنها، بتوانند در مسیر رشد و کمال گام بردارند.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: خانواده ها باید با تربیت دینی فرزندان، در راه اعتلای فرهنگ اصیل انقلابی و شیعی از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha