یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فخری ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، برای اینکه در راستای فرارسیدن نوروز باستانی و پاسداشت سنت های ایرانی ، ارزش های دینی و معنوی مورد غفلت و حرمت شکنی قرار نگیرد، 400 مبلغ در مساجد و هیئت های مذهبی این استان فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهارداشت: تشریح ابعاد زندگانی دخت نبی اکرم(ص) به عنوان بانوی برگزیده و ممتاز نیازمند توجه و تبلیغ در تمامی مساجد، مراکز دینی و آموزشی است چراکه بهره گیری از شخصیت های برتر و تبیین زندگانی ائمه اطهار(ع) انسان را از گمراهی و رفتن به بیراهه نجات می دهد.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را شخصیتی برجسته و اثرگذار در تاریخ اسلام عنوان کرد و افزود: این بانوی برتر اسوه کامل برای تبعیت و الگوگیری مسلمین در زندگانی است، ایشان در طول عمر کوتاه خویش توانستند فرزندی مهربان برای رسول اکرم(ص)، همسری شایسته برای حضرت علی(ع) و مادری دلسوز برای فرزندانش باشد.

وی ایام فاطمیه را بهترین فرصت برای شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و تصریح کرد: تلاش می شود تا با اعزام مبلغین و روحانیون در سراسر مساجد استان بتوان برنامه های سوگواری را به شایستگی تحت پوشش قرار داده و فرهنگ فاطمی را در جامعه اسلامی با تبلیغ و نشر آموزه های الهی توسعه دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اذعان داشت: براساس آمار در سطح آذربایجان غربی و به مناسبت ایام فاطمیه 800 مسجد به همراه هئیات مذهبی برای سوگواره یاس نبی اکرم(ص) برنامه های عزاداری را پوشش دهند.

وی همچنین بیان داشت: بیش از 400 نفر از مبلغین، روحانیون و علمای دینی جهت تبیین ابعاد شخصیتی و تشریح تاریخ زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) به نقاط مختلف شهری و روستایی اعزام می شوند.

حجت الاسلام فخری با تاکید بر حفظ حرمت ها و صیانت از آداب و رسوم ایرانی اسلامی خاطرنشان کرد: مقارن بودن ایام سوگواری دخت نبی اکرم(ص) و عید نوروز باستانی نباید موجب غفلت از ارزش های دینی و معنوی ما شود و پاسداشت رسوم ایرانی در کنار ارج نهادن به ارزش های دینی به عنوان اصل مهم در جامعه اسلامی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha