یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 345859
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
مرتضی کریمی تبلیغات تاکستان

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تاکستان با بیان این که حضرت زهرا (س) برای همه نسل ها سرمشق حیات طیبه می باشند، بر الگوگیری بانوان از صدیقه طاهره(س) و حفظ قداست فاطمیه در ایام نوروز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی کریمی، همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه(س)، در همایش مسئولین هیئات مذهبی بانوان شهرستان تاکستان، گفت: مقام و منزلت حضرت زهرا(س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد.

وی افزود: حضرت زهرا(س)، برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، مقام و جایگاه  هیچ کسی والاتر از ایشان نیست، از این رو شناخت انسان از آن حضرت، از ارزش فوق العاده ای برخوردار می‌باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تاکستان ادامه داد: با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرت زهرا(س) نازل شده که از آن جمله می‌توان به آیه‌ تطهیر، آیه مباهله، سوره کوثر و بسیاری از آیات دیگر اشاره کرد که خود تأکیدی بر مقام آن حضرت در نزد خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: زندگانی حضرت زهرا(س) از آغاز تا پایان به زیور سادگی و شکیبایی و تحمل مصایب آراسته بود و این عناصر دست به دست هم داده بود تا در یک مقطع کوتاه تاریخی، زندگی نمونه ای بسازند که برای همه نسل های بشر به‌ ویژه بانوان مسلمان جهان، سرمشق خوب زیستن و حیات متعالی باشد.

این فعال فرهنگی، حضرت زهراء(س) را الگوی کامل یک زن مسلمان، برای تمام بانوان عالم دانست و اظهار داشت: صفات اخلاقی و الهی آن حضرت، می تواند برای تمام زنان مسلمان الگو باشد و مهمترین وظیفه بانوان، حفظ حجاب اسلامی و تأسی از آن بانوی بزرگوار در کلیه مراحل و شئونات زندگی می باشد.

کریمی در پایان بر لزوم حفظ شأن و قداست ایام فاطمیه در ایام نوروز تأکید و تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام عید نوروز، باید توجه خود را به این مسئله معطوف کنیم که حرمت، شأن و قداست حضرت زهرا(س) شکسته نشود و باید این موضوع در جلسات و محافل به اطلاع عموم مردم به خصوص جامعه بانوان رسانده شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha